2017.04.19. 18:43
Steelvent Ózd Rallye - Hegyháti szakaszokon a királykategória képviselői
Borsodbóta, Miskolc, Ózd, Sáta - Április utolsó napjaiban Ózdon és a környező falvakban lesz látható a magyar ralibajnokság mezőnye.
Borsodbóta, Miskolc, Ózd, Sáta - Április utolsó napjaiban Ózdon és a környező falvakban lesz látható a magyar ralibajnokság mezőnye.
Nincs megállás. A szezonnyitó után néhány héttel megyénkben, klasszikus pályákon folytatódik az idei ralibajnokság. Miskolc után Ózdra látogat a karaván. Április utolsó hétvégéjén, a pénteki prológ után az éles viadal szombaton a hegyháti gyorsokon kezdődik meg. A Steelvent Ózd Rallye pontos időterve, programja már ismert, hiszen megjelent a versenykiírás. Ebből kiderül, hogy az ORB és a Historic párosait először a helyi stadionban láthatja a publikum, méghozzá a közönségcsalogató prológ alkalmával. Másnap pedig előbb az Ózd – Sáta (7,53 km), majd a Borsodbóta – Ózd (18,24 km) körjellegű pályát teljesíti a mezőny, a nap folyamán három-három alkalommal. Érdekesség, hogy vasárnap mindkét bajnoki osztály becsatlakozik a Salgótarjánban zajló Rallye2-es futamba, így a díjkiosztót majd a nógrádi városban tartják meg.
Sáta, Borsodbóta, a tökszögi elágazás kultikus helyszínek.” Adamovits Márk
Több irányban
– Nagyon örülök, hogy a tavalyi visszatérés után, idén is meg tudtuk tartani az ózdi hétvégénket. Még akkor is, ha idén a zárónapot nógrádi pályákon teljesítjük – tekintett előre Adamovits Márk, a Steelvent Ózd Rallye főszervezője. – Sáta, Borsodbóta, a tökszögi elágazás mind olyan kultikus helyszínei a magyar ralisportnak, ami a versenyzők és a szurkolók fülében is jól cseng. A jó ezekben a pályákban, hogy több irányban, számos variációban lehet használni. Mi is változtattunk a korábbi gyakorlaton, bízunk benne, hogy a szurkolóknak is elnyeri majd a tetszését.
Ami pedig a szakmát illeti: a miskolci példa jól mutatja, hogy ebben a bajnokságban, minden egyes versenyhétvégén óriási csatára lehet számítani az élmezőnyben. A 2017-es szezont ugyanis tizenhat (!) páros kezdte meg a legerősebbnek számító, R5-ös technikával. Az első futamot a címvédő Herczig Norbert nyerte meg, megelőzve a világbajnokságról hazatért Turán Frigyest és a fiatal Vincze Ferencet. A megyei kiválóságok azonban az Ózd környéki pályákon némelyest előnyben lehetnek.
Jó program, remek pályák
– Csak annak van esélye egy futam megnyerésére vagy a dobogós helyezések megszerzésére, aki hibátlanul megy, és a technikai problémák is elkerülik. Ez Miskolcon egyértelműen látszott, nekünk egy féltengelytörés hiúsította meg a jó eredményt – tette hozzá a korábbi négyszeres bajnok Kazár Miklós, aki az esztendő első futamán ötödikként ért célba. – Természetesen nem voltunk elégedettek, de megkezdtük a pontok gyűjtését, amit Ózdon nyilván folytatni szeretnénk. Jó lesz a program, remek pályákon megyünk, és az is biztos, hogy április utolsó hétvégéjén rengeteg néző kilátogat majd a prológra, valamint a pályák szélére. Igyekszünk nekik megfelelni, ám nagyon szeretnénk, ha végre a szerencse mellénk állna, és a futam végén előkelőbb helyen pezsgőzhetnénk.
ÉM-ME
Hell 23. Miskolc Rallye - Probléma, probléma hátán
Kazár Miklós és Ferencz Ramón a pódium alján, az abszolút ötödik helyen zárta a Hell 23. Miskolc Rallye-t.
Hell 23. Miskolc Rallye - Bajnoki formában a címvédő
A Hell 23. Miskolc Rallye legjobb megyei versenyzője Kazár Miklós lett, aki abszolútban az ötödik helyen zárt.