Szponzorált tartalom

2020.10.20. 10:01

A sikeres online kampány kulisszatitkai

Egy online kampány sikeressége mindig több tényező egyéni teljesítményétől és összhangjától függ. Nem elég, ha az egyik marketingelem jól teljesít, a többi elem leronthatja ezt a teljesítményt, ha nem fordítunk rá kellő figyelmet. Összeállításunkban ezek a tényezők szerepelnek.

Forrás: toptarget.hu

A sikeres kampány összetevői

A legfontosabb természetesen egy nagyon profi weboldal, amely esztétikailag is vonzó, de legfőképpen tartalmilag és funkcionalitásában is professzionális hatást kelt a látogatóban. Mivel alig van olyan szektor, ahol ne lenne éles verseny, a weboldal használhatósága kulcsfontosságú tényező. Ennek is több összetevője van:

  • Legyen az oldal kezelése egyszerű – ne felejtsük el, hogy az oldalt nagyon sokan telefonról érik el, ezért az űrlapokon csak a legszükségesebb adatokat kérjük be, és a cselekvésre ösztönző gombok is legyenek egyértelműek.
  • A weboldal legyen átlátható – fontos, hogy a látogató egyből tudja, mi fog a következő lépésnél történni, ha megnyom egy gombot, vagy ráklikkel a kosár ikonra.
  • Szolgáltasson adatokat a konverziók méréséhez – a mérésekhez be kell iktatni a fontos mérési pontokat, ez tervezést és jó beállításokat igényel.
  • A termék vagy szolgáltatás megfelelő ár/érték aránya szintén alapvető jelentőséggel bír. Hiába van egy profi weboldalunk, ha az áraink nem versenyképesek. Ha pedig túl alacsonyra tesszük az árakat, akkor az szintén megkérdőjelezheti a hitelességünket a vásárlók fejében. Érdemesebb az árverseny helyett plusz szolgáltatásokkal vonzóbbá tenni a termékünket, például kiterjesztett garanciával vagy ingyenes szállítással. Ez a konverziót is nagy mértékben javíthatja.

    Webshopok esetén a részletes és beszédes termékleírások, profi termékfotók nagyban hozzájárulhatnak egy adott termék forgalmához, ezért ezek is növelik a konverziós rátát. Szolgáltatásoknál arra érdemes fókuszálni, ami megkülönböztet bennünket a versenytársaktól és növeli a bizalmat a látogatókban. Egy jó blog jelentősen emelheti a szakértői elismertségünket. Mind a termékleírásoknál, mind a blognál alkalmazhatunk akár külső szövegírót is.

    Lehetőség szerint osszunk meg vásárlói véleményeket, értékeléseket is az oldalon.

    A folyamatos kommunikáció a vásárlókkal és a kampány menedzselésével megbízott ügynökséggel szintén fontos eleme a sikeres kampánynak, ráadásul ezeknek összhangban kell lenniük egymással, a weboldalon megjelenő információk nem kerülhetnek ellentmondásba a hirdetések tartalmával.

    Professzionális kampánymenedzselés és optimalizálás

    A jó tervezés sok hibát kiküszöbölhet, de a kampány lebonyolítása, a folyamatos mérések és kiigazítások legalább ennyire fontosak. A mért adatok alapján minimum hetente át kell tekinteni és ki kell igazítani a beállításokat, ezzel még jobb teljesítményt érhetünk el.

    A tervezéshez és a lebonyolításhoz is kérhet segítséget a Toptarget Online Marketing Ügynökség felkészült csapatától.

     

    (PR cikk)

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!