2020.10.20. 10:01
A sikeres online kampány kulisszatitkai
Egy online kampány sikeressége mindig több tényező egyéni teljesítményétől és összhangjától függ. Nem elég, ha az egyik marketingelem jól teljesít, a többi elem leronthatja ezt a teljesítményt, ha nem fordítunk rá kellő figyelmet. Összeállításunkban ezek a tényezők szerepelnek.
Forrás: toptarget.hu
A sikeres kampány összetevői
A legfontosabb természetesen egy nagyon profi weboldal, amely esztétikailag is vonzó, de legfőképpen tartalmilag és funkcionalitásában is professzionális hatást kelt a látogatóban. Mivel alig van olyan szektor, ahol ne lenne éles verseny, a weboldal használhatósága kulcsfontosságú tényező. Ennek is több összetevője van:
A termék vagy szolgáltatás megfelelő ár/érték aránya szintén alapvető jelentőséggel bír. Hiába van egy profi weboldalunk, ha az áraink nem versenyképesek. Ha pedig túl alacsonyra tesszük az árakat, akkor az szintén megkérdőjelezheti a hitelességünket a vásárlók fejében. Érdemesebb az árverseny helyett plusz szolgáltatásokkal vonzóbbá tenni a termékünket, például kiterjesztett garanciával vagy ingyenes szállítással. Ez a konverziót is nagy mértékben javíthatja.
Webshopok esetén a részletes és beszédes termékleírások, profi termékfotók nagyban hozzájárulhatnak egy adott termék forgalmához, ezért ezek is növelik a konverziós rátát. Szolgáltatásoknál arra érdemes fókuszálni, ami megkülönböztet bennünket a versenytársaktól és növeli a bizalmat a látogatókban. Egy jó blog jelentősen emelheti a szakértői elismertségünket. Mind a termékleírásoknál, mind a blognál alkalmazhatunk akár külső szövegírót is.
Lehetőség szerint osszunk meg vásárlói véleményeket, értékeléseket is az oldalon.
A folyamatos kommunikáció a vásárlókkal és a kampány menedzselésével megbízott ügynökséggel szintén fontos eleme a sikeres kampánynak, ráadásul ezeknek összhangban kell lenniük egymással, a weboldalon megjelenő információk nem kerülhetnek ellentmondásba a hirdetések tartalmával.
Professzionális kampánymenedzselés és optimalizálás
A jó tervezés sok hibát kiküszöbölhet, de a kampány lebonyolítása, a folyamatos mérések és kiigazítások legalább ennyire fontosak. A mért adatok alapján minimum hetente át kell tekinteni és ki kell igazítani a beállításokat, ezzel még jobb teljesítményt érhetünk el.
A tervezéshez és a lebonyolításhoz is kérhet segítséget a Toptarget Online Marketing Ügynökség felkészült csapatától.
(PR cikk)