Vodafone jubileum

2019.06.18. 14:11

Miskolc 10 éve a Vodafone második otthona

A Vodafone Magyarország ügyfélszolgálata 2009-ben kezdte meg működését Miskolcon, azóta pedig rengeteg jelentős eseményhez köthető a neve a városban. Gondoljunk csak a Miskolci Nemzeti Színházzal való együttműködésre vagy a krízisközpont támogatására! Mindemellett több mint 600-an dolgoznak a miskolci irodában: ők az elmúlt tíz évben mintegy 20,5 millió hívást fogadtak: összesen több mint 900 ezer órát beszéltek az ügyfelekkel!

A kezdetek

A 2008-as gazdasági világválság nehéz körülményeket eredményezett országszerte, nem volt ez máshogy Miskolcon sem. A Vodafone Magyarország már ekkor is fontosnak tartotta a társadalmi felelősségvállalást, és igyekezett ott munkaerőt találni, ahol a legnagyobb szükség volt új munkahelyekre. A miskolci beruházás mellett szólt a város jó infrastruktúrája, a kiemelkedő oktatási színvonaláról ismert Miskolci Egyetem közelsége, ami a folyamatos munkaerő-utánpótlás miatt vált fontossá, valamint a városvezetés fogadókészsége is.

A Vodafone Regionális Ügyfélszolgálati Központja végül 2009 májusában kezdte meg működését, két év alatt pedig közel 300 új munkahelyet teremtett Miskolcon, ami később további 240 munkahellyel bővült. A 2009-es beruházás és a 2013-a bővítés összértéke már meghaladta az 1 milliárd forintot, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a miskolci és a környékbeli munkavállalók helyben találják meg a számításaikat a munkaerőpiacon.

Amanda Nelson:

Amanda Nelson

„Magyarország egyike azon európai országoknak, ahol a Vodafone-nak köszönhetően már vannak állandó, élő 5G bázis állomások. Az, hogy a hálózatfejlesztések élvonalában vagyunk, nem csak azt jelzi, hogy hatalmas fejlődési potenciál van az országban, hanem azt is, hogy a Vodafone hosszú távra tervez a magyar piacon. A miskolci kollégák kiemelkedő szerepet játszanak abban, hogy Magyarországon digitális társadalmat hozhassunk létre, hiszen folyamatosan tájékoztatják az ügyfeleinket a szolgáltatásaink és a hálózatunk nyújtotta lehetőségekről. Külön büszkeséggel tölt el, hogy Magyarország az ügyfél-elégedettség terén az elsők között van a Vodafone Csoporton belül – ebben elévülhetetlen szerepe van a miskolci ügyfélszolgálatnak, jól mutatja, hogy milyen hozzáértéssel törődnek az ügyfelekkel a kollégáink.” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

Folyamatos képzések

Az ügyfélszolgálati központ megfelel a legmagasabb nemzetközi normáknak, és mind Miskolc, mind pedig a Vodafone számára referenciaközpontnak számít. A vállalat mindig nagy hangsúlyt fektetett a vezetők, valamint az ügyfélkiszolgálás támogatásában részt vevő specialisták kiválasztására és képzésére, ennek köszönhetően ma már közel 20 helyi vezető, illetve több speciális csoport is dolgozik Miskolcon. Az itt zajló munka már az első években számos elismerésben részesült, először a „Kiválóság az Ügyfélszolgáltatásban” versenyben bizonyult az ország legkiválóbb mobilkommunikációs ügyfélszolgálatának, később a „Best of Call Centers” díjat is elnyerte.

Az ügyfélszolgálati központban olyan sokrétű és szerteágazó munkavégzés folyik, ami már a kezdetektől fogva megkövetelte a magasan képzett munkaerő alkalmazását. 2011-ben a munkavállalók 50 százaléka rendelkezett diplomával, de a Vodafone miskolci jelenléte nemcsak új munkalehetőséget, hanem ehhez kapcsolódó képzéseket is biztosított és biztosít a mai napig.

Társadalmi felelősségvállalás

A Vodafone Magyarország a kezdetektől fogva több olyan kezdeményezést is felkarolt, illetve támogatott, ami hozzájárult a város sport-, és társadalmi életének fejlesztéséhez. Ilyen volt például a városban megrendezett női ifjúsági kosárlabda Európa-bajnokság, a Kosztyu Ádám Emlékére a Leukémiás, Daganatos és Zemplén Fogyatékos Gyermekeiért Alapítvány támogatása vagy a Maradj Miskolcon Alapítvány „Miskolc Másként” fotó- és videópályázata, amire a Vodafone Magyarország pénzdíjat ajánlott fel az öt legjobb alkotó számára.

Miskolci Katalin

Miskolci Katalin:

A Vodafone nagy hangsúlyt fektet a tehetséges munkaerő bevonzására és megtartására. Többek között rendelkezünk a fiatalokat célzó féléves gyakornoki-, és kétéves friss diplomás programmal, a tehetséges dolgozók számára pedig külön vezetői utánpótlás programot alakítottunk ki. Mindemellett a Miskolci Regionális Ügyfélszolgálati Központba folyamatosan keressük az új embereket, akik számára mentorokat, valamint egy strukturált képzésekből álló betanulási időszakot biztosítunk. Hiszünk abban, hogy érdemes a dolgozókba fektetni, hiszen ők a legizgalmasabb transzformációs és innovációs projektjeink motorjai. Az elmúlt 10 év tapasztalatai azt mutatják, hogy ezek a programok nemcsak a Vodafone, hanem a város versenyképességéhez is nagyban hozzájárulnak, amire kiemelten büszkék vagyunk.” – mondta el Miskolci Katalin, a Vodafone Magyarország lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettese.

Technológiai oktatás és a jövő generációja

A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány egyaránt nagy hangsúlyt fektet a digitális oktatásra, és számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetenciafejlesztéséhez, munkaerőpiaci helyzetük javításához.

A Vodafone Magyarország Alapítvány kiemelten foglalkozik azzal, hogy a társadalom különböző rétegei számára egyenlő esélyeket tudjon teremteni. Tevékenységének egyik legmeghatározóbb részét képezi a digitális szakadék csökkentése az oktatás révén. Az alapítvány ezért 2015 decemberében elindította a Digitális Iskola Programot, amelynek legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek, kompetenciáinak fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. Működésének első két évében a programhoz 24 iskola csatlakozott, amivel 6500 gyerek oktatását és mintegy 700 pedagógus munkáját támogatták, valamint kiosztottak 1300 táblagépet, melyekhez biztosították az oktatási célú használathoz szükséges havi adatforgalmi keretet is.

A 2019/2020-as tanévben a Vodafone Magyarország Alapítvány újabb iskolákat vont be a Digitális Iskola Programba, ezáltal közel a duplájára, azaz 13.000-re emelkedett a digitális kompetenciafejlesztésben és internetbiztonsági képzésben részt vevő gyerekek száma.

Ökumenikus segélyszervezet

A Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel közös szoros együttműködés egészen 2010-ig nyúlik vissza, a Vodafone Magyarország Alapítvány ekkor hozta létre az évente 5 millió forinttal feltöltött Vodafone Humanitárius Alapot. Az alapból támogatták például a vörösiszap-katasztrófa áldozatait, de rendszeresek az alapból finanszírozott ételosztások is. 2015 óta a Vodafone Mobiltechnológiával a családok védelméért program keretein belül évente újabb 5 millió forintot fordít a bántalmazottakat ellátó krízisközpontok védelmére. Elsőként a miskolci központ biztonsági rendszere került kiépítésre: a Vodafone Magyarország biztonsági kamerarendszert és elektromos kapukat telepített az ún. átmeneti otthonokban.

A miskolci munkatársak továbbá szinte a kezdetektől fogva önkéntes munkájukkal támogatják a Miskolci Éltes Mátyás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményt, valamint a miskolci gyermekvédelmi intézményt, mindezek mellett pedig több intézménynek is nyújtottak már segítséget, összesen többezer órányi önkéntes munkával.

Modern munkakörnyezet a Vodafone miskolci irodájában.

Dolgozói vélemények a jubiláló cégről

Juhászné Klepal Agnéta

Juhászné Klepal Agnéta:

Mindig is a mobilkommunikáció területén dolgoztam, egyértelmű volt tehát számomra, hogy ebben a világban folytatom a pályafutásomat. Kifejezetten a Vodafone-t, azon belül pedig a miskolci ügyfélszolgálatot azért választottam, mert rendkívül sok pozitív információt kaptam a cégről és az ügyfélszolgálatról, így nem volt kérdéses, hogy itt a helyem. Trénerként szeretném tovább erősíteni a Vodafone csapatát. Motivációm önmagamban rejlik, a saját magamba vetett hitemben. Több személy is dolgozik a cégnél, akik az én ajánlásomra adták be az önéletrajzukat hozzánk, majd a tanfolyam sikeres elvégzése után most már a kollégáim. Minden ajánlásnál kiemeltem, hogy egy rendkívüli csapat részesei lehetnek, ahol jókedvűen, vidáman egy célért dolgozunk, tevékenykedjünk bármely területen is. Minden egyes nap egy kihívás számomra, hiszen nincsen két egyforma ügyfelünk. Számomra a kihívás abban rejlik, hogy minden hozzám kapcsolt ügyfélnek egyedi, személyre szabott, a számára legideálisabb megoldást tudjam biztosítani. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a volt és a jelenlegi feletteseim is mindig támogatták a szakmai előmenetelemet. Figyelembe vették az ambícióimat, képességeimet, és ennek megfelelően segítettek a céljaim elérésében. Az elmúlt időszak nagyon intenzíven telt, hisz minden erőmmel egy célért dolgozom, mégpedig azért, hogy jó tréner lehessek. Számomra csak olyan pozíció jöhet számításba, ahol értéket tudok teremteni, ahol segíteni tudok másoknak abban, hogy önmagukból a legjobbat hozzák ki általam, az én segítségemmel.

Nyilasi Martin

Nyilasi Martin:

2016 szeptemberében nyertem felvételt contractorként a diákcsapatba. Másfél éve diákcsoport koordinátori megbízatást kaptam, most június 1-től általános ügyfélszolgálati csoportvezető lettem. Nem elsősorban az előrelépés motivál engem, rettentő fontos, hogy modern vállalatnál dolgozhatok. Sokat tanulunk egymástól szakmailag, emberileg, sok diáknak ajánlottam környezetemben munkahelyül a Vodafone-t. Ide érdemes jönni, mert kiteljesedhetünk. A kihívás az, hogy sohasem ugyanazt kell csinálni és ez személyiségemből új oldalakat csalogat elő. Az a jó, hogy megvalósul itt az ember- és ügyfélközpontúság kettőssége. A munkatársak és feletteseim segítsége nélkül két és fél év munkaviszony után nem jutottam volna el idáig. Minden egyes nap eggyel több az előzőhöz képest. A célom az, hogy egyszer vezető menedzser lehessek.

 

Békési Péter

Békési Péter:

Az egyik barátom szólt nekem, hogy remek lehetőségek vannak a Vodafone-nál, izgalmas világnak tűnt, ahol az ember megvalósíthatja a céljait. Jelentkeztem, 2009 szeptemberében pedig már el is kezdtem a tréninget. Azt szeretem, hogy mindig van újabb kihívás, így folyamatosan fejlődhettek, illetve a dinamikus környezetnek hála több vezetői pozícióban is kipróbálhattam magam az évek során. Jelenleg a lakossági ügyfélszolgálat vezetője vagyok, ahol a szuper csapatommal közösen azon dolgozunk, hogy az ügyfeleink a lehető legjobb kiszolgálásban részesüljenek nap mint nap! Szívesen ajánlom a Vodafone-t az ismerőseimnek, azt gondolom, hogy aki bekerül hozzánk, már nyert is, hiszen egy kiváló, összetartó csapat részévé fog válni. Sokat jelent számomra, hogy mindig érzem a vezetők támogatását és ösztönzését a fejlődésre, az elmúlt 10 évben sokat tanultam tőlük.

(PR cikk)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!