2010.10.03. 11:56
Az örömünnep elmaradt
<p>Salakmotor - A Grand Prix-s sztárok betliztek, Magosi és Tabaka vitték a prímet, így lett meg az ezüst.</p>
Örömünnepre gyűltek a nézők a miskolci Speedway Arénába, hiszen a salakmotoros Bajnokcsapatok Európa Kupájának döntőjében igazi sztárparádé várta a nagyérdeműt, ráadásul a Speedway Miskolc vezetői nem titkoltan a 2007-es babérokra törtek. Három esztendővel ezelőtt az SM gárdája – Jason Crumppal és Hans Andersennel megerősítve – elhódította a BEK-trófeát hazai pályán, s ugyanezt az eredményt akarták elérni a borsodiak. A magyar csapat vezetői ismételten világsztárokkal erősítettek, ugyanis a háromszoros világbajnok dán Nicki Pedersent és a többszörös Világkupa-győztes lengyel Rune Holtát tudhatták a soraikban. Ráadásul az ellenfelek is nagynevű pilótákkal érkeztek, így minden adott volt egy hatalmas dzsemborihoz, ám a külső körülmények sajnos közbeszóltak.
A magyarok voltak a sztárok
Mint utóbb kiderült, a mély, „fogós” pálya és az új kipufogórendszer – amit kötelezően használniuk kellett a versenyzőknek – kegyetlen párosításnak bizonyult, ezekkel a feltételekkel rendkívül balesetveszélyes volt a küzdelem ezen a napon. A pilótáknak a start utáni első kanyar igencsak feladta a leckét, a viadal első szakaszában heten (!) buktak. Sajnálatos módon előzésekkel tarkított, igazi versenyzés nem alakulhatott ki a pályán, s ez a viadal színvonalát is nagyban befolyásolta. A szurkolókat az eredmény sem tudta felvidítani, ugyanis az SM csapatában a világsztárok csődöt mondtak, Holta és Pedersen semmi maradandót nem tudott alkotni, mindössze a két magyar, Magosi Norbert és a debreceni Tabaka József teljesítményének örülhettek a drukkerek. Magosi 9 pontjával a legeredményesebb volt a miskolciaknál, s Andreas Jonsson, illetve Roman Povazsnyij legyőzése mindenképpen emlékezetes momentum volt a részéről. Tabaka csak négy futamban állt starthoz, de így is 7 pontig jutott, s ő is gyűjtött értékes skalpokat, hiszen legyőzte a korábbi GP-menőket, Grzegorz Walaseket és Niels Kristian Iversent.
Mentek, mint az oroszok
A körülményekhez az orosz bajnok, a Turbina Balakovo csapata tudott a legjobban alkalmazkodni, s mivel mind a négy versenyzőjük, a svéd Jonsson, a lengyel Walasek és a két orosz, Povazsnyij illetve Gizatullin is kiegyensúlyozott, nagyon jó produkciót nyújtott, így magabiztosan hódították el a BEK-trófeát. A GP-sek betlije ellenére a Speedway Miskolc magabiztosan szerezte meg a második helyet a lengyel Falubaz Zielona Gora és az ukrán Sahtar Cservonohrad előtt. HBN-BN
A BEK-döntővel kapcsolatban érdemes tudni, hogy mint minden világversenyen, a miskolci derbi előtt is rendeztek volna kötelező edzést, ám a pálya talaját motorozásra alkalmatlannak tartotta a viadal vezetőbírója, Anthony Steele, így elmaradt a pénteki tréning. A szervezők áldozatos munkájának köszönhetően a pálya szombatra olyan állapotba került, hogy megrendezhették a viadalt, és ha – a versenyzők elmondása szerint – a régi kipufogókkal indulhattak volna, semmi problémát nem jelentett volna számukra a versenyzés.
Végeredmény: 1. Turbina Balakovo (orosz) 51 pont, 2. Speedway Miskolc 30 (Holta 5, Magosi 9, Kuciapa 6, Tabaka 7, Pedersen 3), 3. Zielona Gora (lengyel) 24, 4. Cservonohrad (ukrán) 15.