boon-sportoldal

2010.10.03. 11:56

Az örömünnep elmaradt

<p>Salakmotor - A Grand Prix-s sztárok betliztek, Magosi és Tabaka vitték a prímet, így lett meg az ezüst.</p>

Örömünnepre gyűltek a nézők a miskolci Speedway Arénába, hiszen a salakmotoros Bajnokcsapatok Európa Kupájának döntőjében igazi sztárparádé várta a nagyérdeműt, ráadásul a Speedway Miskolc vezetői nem titkoltan a 2007-es babérokra törtek. Három esztendővel ezelőtt az SM gárdája – Jason Crumppal és Hans Andersennel megerősítve – elhódította a BEK-trófeát hazai pályán, s ugyanezt az eredményt akarták elérni a borsodiak. A magyar csapat vezetői ismételten világsztárokkal erősítettek, ugyanis a háromszoros világbajnok dán Nicki Pedersent és a többszörös Világkupa-győztes lengyel Rune Holtát tudhatták a soraikban. Ráadásul az ellenfelek is nagynevű pilótákkal érkeztek, így minden adott volt egy hatalmas dzsemborihoz, ám a külső körülmények sajnos közbeszóltak.

A magyarok voltak a sztárok

Mint utóbb kiderült, a mély, „fogós” pálya és az új kipufogórendszer – amit kötelezően használniuk kellett a versenyzőknek – kegyetlen párosításnak bizonyult, ezekkel a feltételekkel rendkívül balesetveszélyes volt a küzdelem ezen a napon. A pilótáknak a start utáni első kanyar igencsak feladta a leckét, a viadal első szakaszában heten (!) buktak. Sajnálatos módon előzésekkel tarkított, igazi versenyzés nem alakulhatott ki a pályán, s ez a viadal színvonalát is nagyban befolyásolta. A szurkolókat az eredmény sem tudta felvidítani, ugyanis az SM csapatában a világsztárok csődöt mondtak, Holta és Pedersen semmi maradandót nem tudott alkotni, mindössze a két magyar, Magosi Norbert és a debreceni Tabaka József teljesítményének örülhettek a drukkerek. Magosi 9 pontjával a legeredményesebb volt a miskolciaknál, s Andreas Jonsson, illetve Roman Povazsnyij legyőzése mindenképpen emlékezetes momentum volt a részéről. Tabaka csak négy futamban állt starthoz, de így is 7 pontig jutott, s ő is gyűjtött értékes skalpokat, hiszen legyőzte a korábbi GP-menőket, Grzegorz Walaseket és Niels Kristian Iversent.

Mentek, mint az oroszok

A körülményekhez az orosz bajnok, a Turbina Balakovo csapata tudott a legjobban alkalmazkodni, s mivel mind a négy versenyzőjük, a svéd Jonsson, a lengyel Walasek és a két orosz, Povazsnyij illetve Gizatullin is  kiegyensúlyozott, nagyon jó produkciót nyújtott, így magabiztosan hódították el a BEK-trófeát. A GP-sek betlije ellenére a Speedway Miskolc magabiztosan szerezte meg a második helyet a lengyel Falubaz Zielona Gora és az ukrán Sahtar Cservonohrad előtt. HBN-BN



A BEK-döntővel kapcsolatban érdemes tudni, hogy mint minden világversenyen, a miskolci derbi előtt is rendeztek volna kötelező edzést, ám a pálya talaját motorozásra alkalmatlannak tartotta a viadal vezetőbírója, Anthony Steele, így elmaradt a pénteki tréning. A szervezők áldozatos munkájának köszönhetően a pálya szombatra olyan állapotba került, hogy megrendezhették a viadalt, és ha – a versenyzők elmondása szerint – a régi kipufogókkal indulhattak volna, semmi problémát nem jelentett volna számukra a versenyzés.

Végeredmény: 1. Turbina Balakovo (orosz) 51 pont, 2. Speedway Miskolc 30 (Holta 5, Magosi 9, Kuciapa 6, Tabaka 7, Pedersen 3), 3. Zielona Gora (lengyel) 24, 4. Cservonohrad (ukrán) 15.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!