Minden második hazai turista

2019.05.08. 13:57

Kirándulást és nyaralást is mobillal keres a magyar

A Google keresési adatai alapján kirajzolódnak a hazai turisztikai trendek.

Forrás: Illusztráció/Shutterstock

Tavaly minden második utazással kapcsolatos keresés mobilról történt. Országok tekintetében Olaszország, a városok között Bécs a magyarok legkeresettebb úti célja.

Turisztikai céllal Magyarországra Németországból kerestek rá legtöbbször.

Egyre meghatározóbb a last minute keresés

A Magyarországról indított, turizmussal kapcsolatos internetes keresések száma dinamikus növekedést mutat, 2018-ban 9%-kal emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Míg 2016-ban a legtöbb keresést augusztusban indították, addig 2018-ban július volt a csúcsidőszak a turisztikai célú böngészések szempontjából.

Az egyes kategóriákat elemezve, a last minute ajánlatok tekintetében figyelhető meg a legnagyobb emelkedés. Míg 2016-ban relatíve alacsony számú keresést indítottak ebben a témában, addig 2018 nyarára a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.

Ügyesebben használjuk a web adta lehetőségeket

Tovább erősödött a konkrét márkákhoz, termékekhez valamint szolgáltatókhoz köthető keresések száma, 2018-ban már minden ötödik keresés ilyen volt, míg ezzel párhuzamosan folyamatos csökkenés figyelhető meg az általános, generikus szavak, kifejezések használatában.

A tendencia rámutat arra, hogy a felhasználók gyakorlottabbak, és részben a cégek hirdetési tevékenységének köszönhetően tájékozottabban, célzottabban böngésznek.

“Hazánkban 2018-ban a keresések közel felét (49%) mobilról indították, így elmondható, hogy az a turisztikai vállalkozás, amelyik nem rendelkezik mobilbarát weboldallal, elesik minden második felhasználótól.” – mondta Bogdán Barnabás, a Google iparági elemzője.

Növekedési ütem tekintetében Barcelona kiemelkedik versenytársai közül,

2017-ről 2018-ra 33%-kal emelkedett a keresések száma.

A belföldi keresések viszonylatában Budapest kiemelkedően magas arányt képvisel, a fővárost Siófok és Hajdúszoboszló követi a képzeletbeli dobogón.

Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján.

Hazánkkal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá.

A kisebb szálláshelyek még elmaradtak

“A szállásszolgáltatási szektor digitalizációja elengedhetetlen a turizmus versenyképességének fejlesztése szempontjából. Amíg a digitalizáció alkalmazásában a szállodák viszonylag jól állnak, egy tavalyi felmérés szerint a kisebb szálláshelyeknél sokkal rosszabb a helyzet: az egyéb szálláshelyek alig 8 százaléka alkalmaz szálláshelykezelő szoftvert.

Itt még nem jelenik meg a digitális technológia a napi vállalatirányításban”, emelte ki Szabó Áron, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatója.

A turizmus digitalizációja alapvető, közös érdek, hogy célzottabb fejlesztések és hatékonyabb kampánytevékenység szolgálja az ágazatot. Ezt a célt szolgálja az idén elinduló Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK), amelynek lényege, hogy valós időben mutatja majd az országban található összes szálláshely forgalmi adatait, vagyis azt, hogy hány felnőtt, hány gyermek érkezett, honnan jöttek, mennyi időt töltöttek el hazánkban, illetve mennyit költöttek a szolgáltatásokra a belföldi és külföldi vendégek.

Az anonimizált adatok alapján az MTÜ a jövőben előrejelzéseket készíthet a várható vendégforgalomról és a marketingkampányok hatékonyságát is pontosabban tudják mérni.

“Turizmust szervezni, fejleszteni ugyanis akkor lehet jól, ha van valós képünk arról, hogy mi működik és mi nem működik az ágazatban”, fogalmazott Szabó Áron.

Kifejtette: a legfontosabb változás az NTAK bevezetésével az lesz, hogy naprakészen megismerhetők lesznek a teljes szektorra kiterjedő, valós forgalmi adatok, amelyekről a szálláshelyek is kapnak statisztikai visszajelzéseket.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!