2021.02.21. 06:00
Már közel 3000 esetben segített az ÉletMentő mobilapp
Tavaly január végén indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációja, amely gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Az applikációt az elmúlt évben 530 ezren töltötték le és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget. Folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően
koronavírus infógombbal, push értesítésekkel és chatbot funkcióval is bővült.
Az app több jelentős szakmai díjat és elismerést is kapott, így többek között 2020-ban az év digitalizációs projektjének is megválasztották.
„Sokan a saját rosszullétükhöz hívtak egyetlen gombnyomással mentőt úgy, hogy az adataik azonnal megjelentek a mentésirányító számítógépén, de előfordultak olyan balesetek is, ahol a gyors segélyhívásban és a pontos helymeghatározásban jelentett hasznos és értékes segítséget az ÉletMentő applikáció” – számolt be a tapasztalatokról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
Az ÉletMentő applikáció a mentőhívást is megkönnyítő, számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmazó mobilapplikáció. Az alkalmazás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználók a fontos adataikat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadják, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál.
A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami a készülék lemerülése esetére hasznos információt jelenthet. Ezek mellett számos hasznos funkció is elérhető az ÉletMentő alkalmazásban: többek között tartalmazza a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, valamint része egy elsősegélynyújtó kisokos is.
Koronavírus infógomb és push-értesítő
Az applikáció tavalyi indulását és a veszélyhelyzet elrendelését követően két fontos funkcióval bővült az alkalmazás. A Koronavírus infógombra kattintva közvetlenül elérhető a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldala. Másik fontos fejlesztés a push üzenetek küldésének lehetősége, melynek köszönhetően egyes információkról szükség esetén azonnal értesülhetnek a felhasználók.
Chatbot funkció
A tavaly nyáron elindult chatbot funkciónak köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén gyorsabban és hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja.
Borítóképünkön az Életmentő alkalmazás