Hajdú-Bihar

2011.07.18. 23:24

Külföldön is reklamálhatnak a fogyasztók

Debrecen - Kétszáz panasz 70 százalékát kompromisszumos megoldással le tudták zárni.

Debrecen - Kétszáz panasz 70 százalékát kompromisszumos megoldással le tudták zárni.

A határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásában a Európai Fogyasztói Központ (EFK ) nyújt segítséget, mely január elsejétől a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében végzi tevékenységét. Az EFK az Európai Unió tagállamaiban, Izlandon és Norvégiában található vállalkozásokkal szemben felmerülő panaszokban jár el.

– Az internet világában egyre gyakrabban fordul elő, hogy külföldi cég olyan terméket vagy szolgáltatást nyújt mely nem felel meg a fogyasztónak, de nyelvtudás és jogi ismeretek nélkül nem tudja jogait érvényesíteni. Sokszor azért nem reklamálnak a fogyasztók mert csak pár ezer forintos tételről van szó, és egy esetleges per többletköltséget jelentene. Az EFK a sértett és a vállalkozó között ingyenesen próbál kompromisszumot kötni, mellyel megelőzhető a hosszú bírósági eljárás is. – mondta dr. Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója, a hétfőn tartott sajtótájékoztatón.

Az EFK-t többek között internetes és hagyományos üzletekben történő vásárlásokkal, légiközlekedésben résztvevő utasok jogaival és szállásfoglalásokkal foglalkozik.

HBN–TZ

Fél év alatt 1200 ellenőrzés: Először csak figyelmeztetnek

Debrecen - Átfogó vizsgálatot végeztek az elmúlt fél évben a felügyelőség munkatársai.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!