2011.07.18. 23:24
Külföldön is reklamálhatnak a fogyasztók
Debrecen - Kétszáz panasz 70 százalékát kompromisszumos megoldással le tudták zárni.
Debrecen - Kétszáz panasz 70 százalékát kompromisszumos megoldással le tudták zárni.
A határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásában a Európai Fogyasztói Központ (EFK ) nyújt segítséget, mely január elsejétől a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében végzi tevékenységét. Az EFK az Európai Unió tagállamaiban, Izlandon és Norvégiában található vállalkozásokkal szemben felmerülő panaszokban jár el.
– Az internet világában egyre gyakrabban fordul elő, hogy külföldi cég olyan terméket vagy szolgáltatást nyújt mely nem felel meg a fogyasztónak, de nyelvtudás és jogi ismeretek nélkül nem tudja jogait érvényesíteni. Sokszor azért nem reklamálnak a fogyasztók mert csak pár ezer forintos tételről van szó, és egy esetleges per többletköltséget jelentene. Az EFK a sértett és a vállalkozó között ingyenesen próbál kompromisszumot kötni, mellyel megelőzhető a hosszú bírósági eljárás is. – mondta dr. Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója, a hétfőn tartott sajtótájékoztatón.
Az EFK-t többek között internetes és hagyományos üzletekben történő vásárlásokkal, légiközlekedésben résztvevő utasok jogaival és szállásfoglalásokkal foglalkozik.
HBN–TZ
Fél év alatt 1200 ellenőrzés: Először csak figyelmeztetnek
Debrecen - Átfogó vizsgálatot végeztek az elmúlt fél évben a felügyelőség munkatársai.