2011.10.10. 18:17
Fél kilométer a kiskörútból
Debrecen - Az első ütem munkálatai kapcsolódnak a városrehabilitációs programhoz.
Debrecen - Az első ütem munkálatai kapcsolódnak a városrehabilitációs programhoz.
A Debrecen Belváros funkcióbővítő városrehabilitációja című pályázat keretében az 1,9 milliárd forint összköltségű projekt eddig megvalósult elemei: az Emlékkert, a Romkert és a Verestorony felújítása, a Hal köz rekonstrukciója, valamint a Simonffy utcai általános iskola épületének ifjúsági közösségi házzá alakítása.
Negyedik elem: kiskörút
Annak is az első üteme, a Hatvan utcától az Arany János utcáig tartó szakasza. A Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Kft.-vel hétfőn aláírt szerződés értelmében összesen 538 méteren, melyből 504 méter lesz új építésű 2x2 forgalmi sávot, a két oldalon buszsávot, valamint járdát alakítanak ki 18,5 és 21,5 méter közötti útburkolat-szélességgel. A keresztező utcákban 34 méteres szakaszokon azonos pályaszerkezet épül. A térkőből készülő járda 2,5-től 4,5 méter szélességű lesz.
Fák duplán pótolva
A terület rendezéséhez 157 fát ki kell vágni, de helyettük 300 újat telepítenek, és több ezer cserje, valamint évelő növényt ültetnek ki. A keresztező útszakaszok (Hatvan, Bajcsy Zsilinszky, Simonffy, Széchenyi és Arany János utca) burkolatát szintén felújítják – a Hatvan és Széchenyi utcán burkolatszélesítéssel együtt –, összesen 1061 méter hosszúságban. Öt jelzőlámpás csomópont épül ki a Hatvan utca, a Zúgó, a Bajcsy-Zsilinszky, a Simonffy és Széchenyi utcai kereszteződésben. Az Arany János utcai csomópontban csak jelzőlámpás alépítményt helyeznek el. A kiskörút a középső zöld sávjában egy összesen 19 medencéből álló csobogó-rendszert létesítenek. A törmelékkel erősen szennyezett területet is megtisztítja a kivitelező, és a régészeti gödröket feltölti, ehhez geodétára is szükség lesz, ami 80 millió forinttal megnöveli a beruházás összköltségét.
Kirekesztett járművek
A szerződés aláírását követően Kósa Lajos polgármester elmondta, a már meglévő keleti kiskörút és a nyugati megépítésével, valamint a köztük lévő utcák egyirányúsításával előtérbe kerülhet a kerékpáros és gyalogos közlekedés a belvárosban. Ugyancsak cél, hogy a járműveknek a körutakon kívülre rekesztésével a tömegközlekedésre ösztönözzék az embereket.
HBN-ÉP