2011.11.10. 10:03
Nézőpont: Vonzás
<em>Az irodalom és a történelem kéz a kézben járnak, úgy az irodalomtörténet-írás, mint az iskolai oktatás napos oldalán. Az irodalmat csak a történelem szorításában szemlélhetjük - korok, események és személyek bűvös köre csak akkor válik átláthatóvá, ha a társtudományok oktatói is egymás témájára néznek. Így is, a középiskolai évek szinte csak a hatalmas lexikális anyag elsajátítására elegendőek; szaktanár, s persze érdeklődő diák legyen a talpán, aki olykor letér a főútról, s bele tud és akar préselni aprócska kalandozást a tanmenetbe, még ha ki is csengetnek közben.</em> <strong>Barak Beáta jegyzete</strong>
Az irodalom és a történelem kéz a kézben járnak, úgy az irodalomtörténet-írás, mint az iskolai oktatás napos oldalán. Az irodalmat csak a történelem szorításában szemlélhetjük - korok, események és személyek bűvös köre csak akkor válik átláthatóvá, ha a társtudományok oktatói is egymás témájára néznek. Így is, a középiskolai évek szinte csak a hatalmas lexikális anyag elsajátítására elegendőek; szaktanár, s persze érdeklődő diák legyen a talpán, aki olykor letér a főútról, s bele tud és akar préselni aprócska kalandozást a tanmenetbe, még ha ki is csengetnek közben. Barak Beáta jegyzete
Máskülönben könnyen ítélkeznek a legifjabbak, hogy az irodalom csupán holt költők életrajza, a történelemkönyvek pedig hajlamosak az emlékezetkiesésre, meg egyébként is, klasszikus-e az, ami száz éve is az volt? Nos, utóbbiban olykor a pedagógust is meg kell erősíteni, hiszen korunk feladja a leckét: a neten vigyorog minden tétel, miközben a tudás alapjait még mindig ugyanazokból a könyvekből szerzik meg a leendő tanárok.
A jó hír az, hogy vannak még kávézók élő költőkkel, írókkal, akik a tudományt megpróbálják a mai elvárásokhoz vonzani.