2023.03.06. 10:59
Ezek a legveszélyesebb hazai utak – 37 baleset történik naponta az országban
Darabszámra a 4-es főúton van a legtöbb a baleset, de kilométerre lebontva az egyik autópálya a legveszélyesebb.
Tragikus karambol az egyik legveszélyesebb hazai úto. Két jármű frontálisan ütközött az 54-es főúton. Az egyik sofőr azonnal meghalt.
Forrás: baon.hu
Fotó: Pozsgai Ákos
Az elmúlt három esztendő legrosszabb balesetei statisztikáit hozta 2022, legalábbis az ORFK honlapján jelenleg elérhető tavalyi adatok szerint, amelyek egyelőre január elejétől november végéig közölnek információkat. Eszerint 13 499 személysérüléses baleset történt 11 hónap alatt az országban, miközben 2021-ben 13 073, 2020-ban pedig 12 715 ugyanazon időszakokban – tett közzé egy elemzést a vezess.hu.
A statisztikai hivataltól a személysérüléses és halálos balesetek számát kapta meg a portál.
A legtöbb baleset Magyarország leghosszabb útján, a Budapesttől félkörívben és négy megyén keresztül egészen Záhonyig húzódó 4-es főúton történt.
Amennyiben a személysérüléses baleseteket az adott út hosszára számítjuk át, már más a sorrend.
Kilométerre vetítve, a fővárost Hegyeshalommal összekötő M1-esen történt a legtöbb emberi sérüléssel járó baleset, majd a Budapesttől a röszkei határállomásig vezető M5-ös következik.
A halálos baleseteknél az elmúlt évtized második legalacsonyabb számát hozta 2022-ben a vizsgált 11 hónap, csak a koronavírus-járvány miatti kisebb forgalom jellemezte 2020-ban történt kevesebb tragédia.
A Magyar Autóklub legfrissebb baleseti statisztikáit ide kattintva tudja megnézni.
Tavaly 410 halálos közlekedési baleset történt, míg két esztendővel korábban 382, az évtized közepén azonban még 500 felett volt a szomorú statisztika.
A legtöbben – heten – az 5-ös főúton haltak meg tavaly, az viszont megdöbbentő, hogy egy kilométerre a legtöbb halálos baleset egy mellékúton történt: a 2102-esen; Budapest északi részén indul az a 35 kilométeres szakasz, ami Pest megyei településeket köt össze, átszelve a Gödöllői-dombságot.
A teljes cikket ide kattintva lehet elolvasni.