Autóteszt

2021.06.19. 15:08

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid menetpróba

A rendkívül népszerű 911-es formáját idézi a korábbinál jóval atletikusabb forma, amely lenyűgöző minden szempontból.

Marosréti Ervin

SONY DSC

Fotó: Autó-Motor

A második generációs Panamera elvarázsolja, már akkor is lenyűgözi az embert, ha csupán rápillant. Ettől még nagyobb élményt kaphat, ha kívülről, majd belülről is tüzetesen átvizsgálja ezt a csúcsmodellt. Ha megnézzük a márka második generációs vonalait, akkor azt hihetjük, hogy egy 911-essel állunk szemben. Ez még akkor is igaz, ha a népszerű változathoz képest hosszabb a tengelytávja.

Íves vonalvezetés

Az oldalsó domborulatokra tökéletesen beleillenek az ajtók, a csíkra hajazó hátsó lámpa a márkanév háromdimenziós betűivel pedig abszolút telitalálat. Ugyancsak érdekesek a Panamerán a hátsó légterelők, amely automatikusan vagy gombnyomásra szélesedik, ami az igazi rajongók tetszését is egyértelműen kivívja. A Porsche Panamera stabilitását tovább erősítik a szárnyak, amelyek tökéletesen belesimulnak a csomagtér ajtóba, az elegáns vonalvezetés mellett ördögi menettulajdonságaival is rabul ejt a modell, amely még az ínyencek igényeit is minden szempontból kielégíti.

Az utastérben modern extrák harmonikusan passzolnak bele a klasszikusnak nevezhető formavilágba. Itt egyszerre érezheti magát a múltban és a jelenben a vezető. A Volkswagen konszernnél megszokott ergonómiát Stuttgartban szinte tökéletesre fejlesztették. Az ülések, a kormány, a gombok és kapcsolók, a felhasznált anyagok, illetve az elrendezés bravúrosak, akárcsak a helykínálat. Teljesen különböző testalkatú sofőrök is abban a hitben élvezhetik a vezetést, hogy az autót egyenesen rájuk szabták. Természetesen olyan is előfordul, hogy nem mindenki elégedett minden részlettel, a kormányt például egyikünk túl vékonynak találta, miközben a többiek szerint ideális volt. Ugyanígy a belső színvilágért sem mindenki rajongott egyformán, de nem vitás, hogy a belső kivitelezés ebben a Porschéban is átlagon felüli.

Hibrid hajtásláncok

A legtöbb márka termékpalettáját a különböző hibrid hajtásláncok térhódítása alaposan felforgatta. Ennek ékes példája a Porsche, amely három teljesen más, vegyes üzemű rendszerrel árulja a Panamerát. Ezek közül a gyengébbek közé tartozik a 462 lóerős 4 E-Hybrid és az 560 lóerős 4S E-Hybrid 2,9 literes V6-os, az aktuális választék legerősebbje, a kereken 700 lóerős Turbo S E-Hybrid viszont egy 4,0 literes V8-as benzinesre épül. Az önállóan 571 lóerőt és 770 Nm nyomatékot leadó blokk egy 136 lóerős villanymotorral egészül ki, a rendszer nyomaték 870 Nm. A frissítést követően 20 lóerővel és 20 Nm-rel többre képes csúcsmodellnek 3,4 helyett csak 3,2 másodpercig tart a 0-100 km/órás sprint, és 310 helyett már 315 km/óra a végsebessége. 2425 kg-os tömegét figyelembe véve mindez lehengerlő mérnöki teljesítménynek számít! Nem feledkeztek meg a konnektorról tölthető akkumulátorról sem, kapacitását 14,1-ről 17,9 kWh-ra emelték, így akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemben, ezért továbbra is jár a zöld rendszám Magyarországon, ahogy német rendszámú tesztautónk is büszkén viseli az E betűt.

Elvárható dinamizmus

A városi kilométerek egy részét tehát villanyautóként is megtehetjük vele, ez azonban nem jelenti azt, hogy az emissziómentes autózás kis tempóhoz van kötve, mert az EV üzemmódot választva akár 130 km/órára is könnyedén felgyorsulhatunk, sőt, ilyenkor is számíthatunk a Porschétól elvárt dinamizmusra. A kormányon megtalálható „Drive Mode” kapcsoló Hybrid állásában az autó a használat módjának megfelelően dönt arról, mikor indítja be a benzinmotort, ami nem kelt feltűnést odabent, sajnos a biturbó motor klasszikus V8-asokra jellemző orgánuma háttérbe szorult a csendes utastér javára. Ezen kívül semmilyen kompromisszumot nem kell kötnie a vezetőnek, a Panamera ugyanis kész rácáfolni minden sztereotípiára, ami a mérete, a felépítése, vagy a már említett tömege miatt gyanússá teheti a klasszikus sportmodellekkel szemben.

Ugyanezt lehet elmondani a kezelhetőségről is. A hasonló méretű limuzinoknál egy nagyságrenddel sportosabban viselkedik, ettől függetlenül szerpentinen is kényelmesen lehet olvasgatni a hátsó ülésen. Légrugós, négykerék-kormányzású futóművével sínautóként tapad az útra. Bődületes teljesítményét a minden esetben maximális nyomatékot adó Sport+ állásban, padlógázas gyorsításnál is az aszfaltra tudja juttatni, összkerékhajtását pedig úgy programozták, hogy a hátulja képes legyen egy kis riszálásra, mielőtt a kifinomult elektronika közbelépne. A fizikával szemben persze a hibrid Panamera sem győzhet, de minden tudását arra fordítja, hogy széles mosollyal az arcunkon szálljunk ki belőle családostul, csomagostul.

Ennek az élménynek ugyanúgy megkérik az árát, mint a legendás sportkocsiknak, a Turbo S E-Hybrid aktuális árfolyamon 74 270 000 Ft-tól konfigurálható, a 15 literrel nagyobb raktérrel büszkélkedő Sport Turismo kivitel felára 1 097 000 Ft, és még rá sem pillantottunk a hosszú extralistára.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Összlökettérfogat: 3996 cm3

Hengerek/szelepek: V8/32 biturbó

BENZINMOTOR

Max. teljesítmény: 420 kW (571 LE) 5760-6000/perc

Max. forgatónyomaték: 770 Nm 2100-4500/perc

VILLANYMOTOR

Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE)

Max. forgatónyomaték: 400 Nm

HIBRIDRENDSZER

Max. teljesítmény: 515 kW (700 LE)

Hossz./szél./mag.: 5049/1937/1427 mm

Tengelytáv: 2950 mm

Tömeg/teherbírás: 2425/460 kg

Csomagtér: 403-1242 l

Üzemanyagtank: 80 l

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,2 s

Max. sebesség: 315 km/h

WLTP kombinált: 2,7 l/100 km

CO2-kibocsátás: 62 g/km

A modell alapára: 37 545 000 Ft*

A tesztelt verzió ára: 74 270 000 Ft

*Panamera (330 LE).

Éppen csak ízelítőt ad a sok burkolat a Panamera orrában megtalálható csúcstechnikából. A V8-ast takaró, ízléses fedelet toronymerevítő osztja ketté. Technokrata ínyencség az érintőképernyőn keresztül, motorosan állítható szellőzőrostély. A műszeregység közepére hibrid létére is a fordulatszámmérő került. Javítja a stabilitást a látványelemnek is beillő, kiemelkedő és szétcsúszó hátsó légterelő. Egy feltöltéssel 50 kilométeren át elektromos autóként is használható a Panamera Turbo S E-Hybrid. A 136 lóerős villanymotorral városban és autópályán is kellőképpen dinamikus. Magasabbaknak passzentos a kétszemélyes hátsó sor, de a motorosan állítható ülésekkel fokozható a komfortérzet. A hátul ülőknek is megadja a szellőzés és sok más funkció irányításának lehetőségét a kidolgozott középkonzol. Pazarul kárpitozott a csomagtartó, a töltőkábelt igényesen kivitelezett táskában vihetjük magunkkal.

(A cikk eredeti verziója itt olvasható)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában