2011.11.05. 17:10
A magyar fogyasztók bizalma a legalacsonyabb a világon
Budapest, 2011. november 5., szombat (MTI) - Magyarországon 37 ponttal a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index, a Nielsen piackutató vállalat szeptemberben végzett 56 országot átfogó felmérése szerint, közvetlenül előttünk foglal helyet Portugália, Románia, Dél-Korea, Horvátország és Görögország - közölte a Nielsen holding szombaton az MTI-vel.
Budapest, 2011. november 5., szombat (MTI) - Magyarországon 37 ponttal a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index, a Nielsen piackutató vállalat szeptemberben végzett 56 országot átfogó felmérése szerint, közvetlenül előttünk foglal helyet Portugália, Románia, Dél-Korea, Horvátország és Görögország - közölte a Nielsen holding szombaton az MTI-vel.
A magyar mutató most 6 százalékponttal alacsonyabb, mint a második negyedévben. Az előző, májusi felmérésnél 43 ponttal megelőztük Portugáliát és az akkor sereghajtó Görögországot.
Az indexet a fogyasztók személyes pénzügyi, a munkahelyi kilátásokra vonatkozó véleménye, valamint aszerint számítják, hogy a jelenlegi helyzet mennyire kedvez a vásárlásoknak. Matematikailag 0-200 pont közé eshet az index. Ahol 100 fölé kerül, ott optimista a fogyasztói közhangulat, míg 100 alatt inkább pesszimista.
A legnagyobb, 121-es pontszámmal India a listavezető, Szaúd-Arábia (120), Indonézia (114), Fülöp-szigetek és Brazília (112-112), továbbá Thaiföld (109) előtt.
Az európai országok közül Norvégiában legmagasabb a fogyasztói bizalmi index (101). Utána következnek Svájc (99), Ausztria (96), Svédország, Hollandia (90-90) és Oroszország (89).
A leginkább borúlátó országok közé viszonylag sok európai tartozik. A hitelválság fenyegetése és a pénzpiacok hektikus ingadozása csökkenti a fogyasztók bizalmát. Emiatt az index jó néhány országban az európai 74-es átlag alatt maradt. Egyes országokban a mutató két számjeggyel esett vissza egyik negyedévről a másikra. Ez a legnagyobb mértékű Franciaországban, ahol a szeptemberi, 56 pontos index 13-mal kisebb, mint májusban volt.