munkahelyválasztás

2019.10.26. 20:00

Ön mivel csábítható el?

A személyre szabott ajánlatokat értékelik az emberek a munkahelyválasztásnál.

Állásinterjún: mi alapján döntünk a munkahelykeresésnél?

Forrás: Shutterstock

Már nem igaz, hogy a jó fizetés mindent visz. A személyre szabott ajánlatokat értékelik az emberek egy munkahelyválasztásnál – ez a fő tanulsága a szempontjaikat firtató NRC-kutatásnak.

Mind élesebb ugyanis a verseny a jó szakemberekért, a gyáriparosok minapi becslése szerint mintegy 200-250 ezer állásra egyelőre hiába keresnek munkatársat. A bérlicitnek a cégek teherbíró képessége határt szab, így egyre inkább azt keresik, milyen további eszközökkel válhatnának vonzóbbá a leendő munkatársak szemében. Ebben nagy segítségükre lehet az említett kutatás, mely új szempontokat tárt fel.

Jó jövedelem, biztonság

A vizsgálat abban nem hozott újdonságot, hogy az emberek elsősorban jó jövedelmet és biztonságot várnak leendő állásuktól. Ám az éles versenyben ezt több cég is kínálja számukra, így döntővé válhatnak a másodlagos szempontjaik. Például az, hogy mennyit kell utazniuk, amíg elérnek a munkahelyükre. Már ez is utal a legfontosabb változásra: az emberek ma már nem a munkához akarják szabni az életüket, hanem az életvitelükhöz keresnek munkát. Ezt a szemléletváltozást még csak nem is az új generációk belépése, hanem a nagyobb verseny eredményezte.

A munkakörülményeknek és a kiegészítő juttatásoknak nagyon nagy a szerepe a döntésnél. De nemcsak a létük vagy az összegük számít, hanem leginkább az: mennyire illeszkednek az állást választó életkörülményeihez.

Rész- és rugalmas munkaidő

A rész- és a rugalmas munkaidő lehetőségét különösen nagyra értékelik azok, akik gyereket nevelnek. A humán területért felelős igazgató szerint ez igaz például a Groupama Biztosító esetében is. „Sok kismama szembesül azzal, hogy amikor gyesről visszatérne, csak részmunkaidőben tudna munkát vállalni. Ilyenkor mindig pozitívan állunk a kollégák kéréseihez, szívesen megadjuk a rész- vagy rugalmas munkaidős lehetőséget számukra” – mondta el Marton Klaudia.

Az említett kutatások szerint összességében az egészségpénztári támogatás bizonyul a legnépszerűbb juttatásnak, ám még ezen belül is fontos a személyes élethelyzet. Míg e lehetőséget a munkavállalók 41 százaléka ítéli számára fontosnak, addig a kisgyerekes anyák között jóval magasabb, 47 százalék ez az arány.

A kutatás szerint a fizikai dolgozók általában magasra értékelik a táppénz-kiegészítés lehetőségét, míg a falvakban élőknél az egészséges munkakörnyezet a különösen vonzó. Az 50–59 évesek korosztályában pedig a javukra kötött nyugdíjbiztosítás lehet a választásukat eldöntő juttatás. Ám ezek csak statisztikai igazságok. Végül a kutatók is azt szűrték le: az a cég lehet a legvonzóbb, amely a juttatások széles palettáját kínálja, hogy új munkatársai abból válogathassák ki a számukra fontosakat.

Reprezentatív minta

A felmérést a Groupama Biztosító megbízásából végezte el az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. 2019 augusztusában.

Az 1000 fős válaszadói minta reprezentatív a magyar lakosságra nem, korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában