2022.10.03. 17:42
Hirdetőtáblának látszik, jó ügyet szolgál
Az alumíniumdobozok helyes gyűjtésére ösztönöznek az új kampánnyal.
A Hell szikszói gyártósora. Újrahasznosítják az aludobozokat
Fotó: ÉM
Különleges aludobozgyűjtő kampányt indított a HELL cégcsoport. Októberben Budapest több villamosmegállója alakul át egy hónapra számlálóval ellátott speciális doboz-visszagyűjtő ponttá, ezzel irányítva a figyelmet a megfelelő helyre kidobott alumíniumdobozok előnyös tulajdonságaira. Az összepréselve bedobott dobozok ráadásul jó célt is szolgálnak, hiszen az így kidobott aludobozok alapján a cégcsoport kerékpárokat adományoz az Igazgyöngy Alapítvány számára.
Az erről szóló közlemény részletezi is: a környezettudatos hulladékgyűjtést októberben igen látványos közterületi installációval segíti a HELL. Ebben a hónapban a 4-6 villamos Corvin-negyed, Harminckettesek tere és Király utcai megállójában lehet megtalálni azokat a speciális dobozokat, melyek az összepréselt aludobozok begyűjtésére szolgálnak. A hirdetőtábláknak látszó különleges gyűjtőkön aludoboz prés is található, hiszen a kiürült dobozok méretének csökkentésével is a fenntarthatóságot szolgálják. Az installáció tetején LED -es számlálón követhető, hány aludoboz került már a gyűjtőbe. A gyűjtőpont kreatív megvalósítása révén nem csak a számláló segítségével lehet követni a gyűjtés menetét, hanem – az átlátszó kialakításnak köszönhetően – egy kerékpár rajzolódik ki, ahogy halmozódnak a dobozok.
Az egy hónap alatt begyűjtött, tervek szerint több ezer aludoboz újrahasznosításra kerül, hogy újra olyan alutekercsek készüljenek belőlük, amelyeket a HELL is használ termékei csomagolásánál, ezzel bezárva a körforgást.
Példát mutatnak
„A HELL ENERGY Magyarország Kft. egyike azon magyarországi vállalatoknak, ahol a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem egyben stratégia épül rá és az valódi tettekben mutatkozik meg. A fogyasztók ma már joggal várhatják el a legnagyobb piaci szereplőktől, hogy felelősségtudatos döntéseikkel óvják a bolygót, és példát mutassanak más vállalatok számára is. Mi nem szeretnénk a felelősséget a fogyasztókra áthárítani, ezért is segítjük őket többek között ezzel a kampánnyal abban, hogy megismerjék: az alumíniumdoboz értékes, és megfelelő helyre dobva a legkönnyebben, leggyorsabban újrahasznosítható csomagolás” – mondta el a kampányt bemutató eseményen Mihály Eszter, a HELL cégcsoport menedzsere.
Végtelenszer újra felhasználhatóKorunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és minőségromlás nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is az egyik legértékesebbek az összes csomagolás közül, visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott. A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően akár 60 nappal azután, hogy a fogyasztó a szelektív hulladék tárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle. A HELL cégcsoport többek között ezért is tette le a voksát az alumíniumdoboz mellett, és mindenkit – fogyasztókat és italgyártókat egyaránt – arra ösztönöz, hogy tegyen aktívan a körforgásos gazdaság megvalósulásáért. |