2008.09.15. 16:58
MiskolcCard: ez a kártya nem az a kártya
<p>Miskolc - Ha a közgyűlés elfogadja a javaslatot, jövőre már megvásárolható lesz a miskolciak számára a MiskolcCard. Ez a kártya nem tévesztendő össze a most bevezetett miskolci FesztivalCarddal.</p>
A Miskolci Városi Kártyáról (MiskolcCard) - bevezetése esetén - számos előnyt nyújtana, elsősorban a városi közlekedés, parkolás igénybevételénél, a miskolci kulturális és sportrendrendezvényekre való jegyváltásnál, egyes kereskedelmi vásárlásoknál. A tervezet, amely mögött másfél éves előkészítő munka áll, e héten kerül a közgyűlés elé.
A javaslatot összeállító Dr. Bernáth Attilától, az X-Cenrtum Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójától arra is rákérdeztünk: mennyiért lehet majd hozzájutni a kártyához, amely kereslete a cége által elvégzett kutatás szerint 2500 forintos árnál éri el a maximumát.
Intelligens, személyi
- A kártyát javaslatunk szerint 2700 forintért lehetne megvásárolni, amiből 700 forint magának a chippel, fényképpel ellátott kártyának a költsége, a többi pedig a rendszer működtetésének a költsége. Ez már olyan intelligens személyi kártya lesz, amelyet később elektronikus pénztárcaként is lehet használni, s ha a városi közlekedési társaság fejlesztése odáig jut, az elektronikus jegyvizsgálóik is képesek lesznek leolvasni.
Cardra card
Minket is megkavart, hogy a Miskolci Montmartre alkalmából épp most vezették be a Miskolci FesztiválCardot. Az sem csak a fesztivál rendezvényeire kínál kedvezményeket. Van-e értelme megosztani a szolgáltatókat? Egyáltalán: van-e a kettőnek köze egymáshoz?- tettük fel a kérdést.
- Nincs, és nem tudok róla, hogy a Miskolci Lakossági Kártya fejlesztőivel és az előterjesztőkkel bárki egyeztetett. Tény, hogy vannak átfedések, de a Városi Kártya jóval több, mint egy egyszerű plasztiklap, és egészen más kedvezményi stratégiával működik majd, mint a tervezett 3 hónapos fesztiválkártya. Viszont semmi sem zárja ki, hogy a jövőben a MiskolcCardra ráépülve külön kedvezményeket kínáljunk például a fesztiválok idején.
Előzmények |
- 2007 elején a Miskolci Egyetem Marketing Intézete felvázolja egy városi hűségkártya programját, amelybe bekapcsolódik a Miskolc Holding érdekeltségébe tartozó X-Centrum Nonprofit Kft. Közös elképzelésük: a MiskolcCard koncepció - 2007 októberében a miskolctapolcai vállalkozói kör kezdeményezi a Miskolc Ticket kártyarendszer kiépítését - A Marketing Intézet vizsgálja a MiskolcCard és a Miskolc Ticket integrációját - A MiskolcCardba beépítik a hazai és nemzetközi példák tapasztalatait - 2007. november 22.: Dr. Szinay Attila és Juga György önálló képviselői indítványt nyújt be a Miskolc Kártya bevezetésére - 2007. november 22.: A közgyűlés utasítja a polgármestert, hogy – adott feltételekkel – dolgoztassa ki a Miskolc Kártyáról szóló koncepciót - 2007. szeptember 18.: A koncepciót a közgyűlés elé terjesztik |
Mennyibe kerül(t)? |
Az előterjesztést 800 fős megkérdezés készítette elő (mely kitért a lakossági elvárásokra, árelfogadásra, a kedvezmények köre és mértéke iránti igényekre), ennek költsége 2,5 millió forint (+ áfa) volt. A projekt a tervek szerint 32,5 millió forintos indító beruházással valósulna meg, mely tartalmazza a szoftverfejlesztés, hardverkiépítés (leolvasók, online-kapcsolat kiépítése, szerverközpont), a 10 000 darabos induló kártyacsomag beszerzésének, valamint az ügyfélszolgálat és iroda kiépítési költségét - tudtuk meg dr. Bernáth Attilától. |