2009.10.22. 08:28
A párhuzamosok a tárcánál találkoznak
<p>Miskolc, Budapest - Nemcsak az utasok várakoznak a<br /> buszra, a Borsod Volán is az<br /> információkra.</p>
„A jövő évi
költségvetésünket
alapvetően az állam által megrendelt
szolgáltatási mennyiség, valamint
a régióban tervezett
szolgáltatási
regionalizációtól elvárt
költségmegtakarítás volumene
határozza meg, ezek részletei azonban
még nem ismertek számunkra. A
regionális menetrend
megrendelésével kapcsolatban nincs
információnk, így a jövő
évi üzleti tervezés
megkezdése még nem
lehetséges.” – írta a
Borsod Volán Zrt.
vezérigazgatója,
Sárközi György a
jövő évi terveik felől
érdeklődő kérdéseinkre.
Mire igen, mire
nem
A szaktárca kommunikációs
osztályánál se tudtunk meg sokkal
több konkrétumot. Hacsak azt nem: a
Budapestet elkerülő,
megyeszékhelyeket összekötő
autóbuszjáratok
megszűnésével, amelyekre
létező utazási igény van,
aligha kell számolni jövőre. A
vasúti és az
autóbuszos közlekedés
fölösleges párhuzamosságait
azonban az állam igyekszik
kiküszöbölni, azaz valamelyikre nem ad
megrendelést. Azt természetesnek
tartják, hogy amely szárnyvonalon
szüneteltetik jövőre a
személyforgalmat, s autóbusszal
pótolnák a közösségi
közlekedési lehetőséget, ez
utóbbira megrendelést adnak, vagyis nem
kell attól tartani, hogy a várható
igen alacsony utasszám miatt e viszonylatokon
(Putnok–Szilvásvárad, illetve
Abaújszántó–Hidasnémeti)
emiatt veszteség éri a Borsod
Volán Zrt.-t.
Előfeltétellel...
Az említett társaság
vezérigazgatójától,
Sárközi
Györgytől megkérdeztük:
indokoltnak tartja-e Putnok
polgármesetrének félelmét,
hogy télen, ha nagy a hó, nem tudnak majd
bejárni a buszok azon
kistelepülésekre, ahonnan a vonatot
még meg tudták közelíteni.
Idézünk a válaszból:
„Az utak állapotával kapcsolatos
álláspontunk, hogy:
társaságunk a megye gyakorlatilag
valamennyi településén télen
is fenntartja a közösségi
közlekedést, és ezen belül
csatlakozásokat biztosít a vasúti
szolgáltatások
igénybevételéhez. A
közlekedési szolgáltatásoknak
természetesen mind a vasút, mind
a közút esetében
előfeltétele az útvonal
közlekedésre való
alkalmassága. A megye számos
hegyvidéki településén
azonban eddig is kizárólag a Borsod
Volán Zrt. biztosította és
biztosítja a lakosság téli
közösségi
közlekedésének
lehetőségét.”
Egy utas |
véleménye
Máté
László (66),
kazincbarcikai nyugdíjas:
A szüneteltetendő
vasút
szárnyvonalak
közül a
Szilvásvárad és
Putnok közöttiről tudom,
hogy valóban nagyon kevesen
utaztak rajta. De
általános tapasztalatom,
hogy a vonatok nincsenek
kihasználva.
Például a hajnali Tokaj
felől érkező
IC-ről átszállva,
hazafelé, jó, ha 3-4 utas
van rajtam kívül.
Sokfelé utaztam már a
világban, s úgy gondolom,
a tömegközlekedés
áraiban utolértük a
Nyugatot, de színvonalban
még nem. Nem értem
például, miért nem
lehet a távolsági
buszokon vécé. A
megyeszékhelyek
közötti járatok
esetleges
megszűnéséről
még nem hallottam, de azt
tapasztalom, hogy nagy
távolságokra nem sokan
utaznak az emberek, esetleg a
két
végállomás
közötti rövidebb
szakaszokon van
zsúfoltság. Persze, a
pontos forgalmi adatok ismerete
nélkül nehéz
véleményt mondani. Csak
amit lát az ember: még
mindig sokan potyáznak a
„sárga”
járatokon, mert a vezetők
nem mernek velük szemben
erélyesen fellépni. Ezen
sokat meg lehetne fogni a
sűrűbb
ellenőrzésekkel. Ha az
M3-ason közlekedő
Miskolc–Budapest
járatot megszüntetik, az
személy szerint rosszul
érint, mert gyakran
használtam, főként
ha az Angliában élő
lányomékhoz mentem
repülővel. Most is oda
készülök, s ha
közbejön egy
vasutassztrájk, akkor
ott volt a busz biztonsági
tartalékként.
Forrás:
Észak-Magyarország
Kapcsolódó cikkek:
"Ütközik" a vonat a busszal
Nézőpont: S(z)ínre
s(z)ín
Vonat helyett busszal
Ünnepi közlekedés Miskolcon