2009.10.24. 08:37
Nézőpont: Csúszó villamosok
<p><EM>Kellemeset a hasznossal. 33 milliárd és<br /> 700 millió forintnyi uniós és<br /> állami pénzből, plusz kevés<br /> híján 4 milliárd forint<br /> önkormányzati<br /> hozzájárulásból.</EM> <STRONG><br /> Szabados Gábor jegyzete</STRONG></p>
Soha nem volt nagyságú
beruházás Miskolcon: a
Zöld Nyíl névre keresztelt
villamosprojekt, amely kapcsán
talán már keveseket kell arról
meggyőzni, hogy miért nem megy
„keresztbe” egy új
villamos, vagy miért nem
épül a pénzből gyár,
üzem, élményfürdő.
Azért nem, mert a pénzt a
közösségi
közlekedés
fejlesztésére ajánlotta fel az
EU, ez megy bele a 4-es metróba,
valamint Miskolc, Debrecen és
Szeged megújuló
közlekedésébe.
Az csak „természetes”, hogy sehol
nem mennek simán a dolgok, hol az első
pillanattól (Miskolc), hol
később jöttek a gondok.
Emlékeztetnék egy áprilisi
hírre: „Eredménytelenül
zárhatja uniós pénzből
finanszírozott közlekedési
nagyberuházásait Debrecen,
Szeged és Miskolc, mert a
villamos- és
trolibusz-beszerzéseket nagyon
megdrágította a forint
gyengülése. A három város
új villamosainak
beszerzését meghiúsíthatja,
hogy tendereiken a pályázók az
árfolyamkockázatra hivatkozva
drágán
szállítanának. A hiány
több milliárd forint lehet...”
Jól megdrágult és csúszik a
4-es metró, újból kellett
pályáztatni mindhárom
városban a járművekre (itt is
késések), de azért minden
illetékes szerint megszületnek a
nagyberuházások.
Szabados Gábor -
Kapcsolódó
cikkek:
mikor?
villamosprojektről kérdezett
ellenzék szerint nagy
csúszással
eredménytelen
tíz kiló "villamos" jött
tanács jött Pestről?
Miskolcon
válaszlevele
Káli Sándor
polgármesterhez
a helyi vállalkozók?
késő közösködni
nélkül nincs?
városvezetés a kormányhoz
fordult
Miskolcon
Miskolcon
projektre
Miskolcon