2010.11.09. 19:54
Villamosmegállók: nem véglegesek
<p>Miskolc - Balesetveszélyesek és a mozgáskorlátozottak számára megközelíthetetlenek a peronok. Miért?</p>
Finoman fogalmazva nem tartják „utasbarátnak” az újonnan kialakított villamosperonokat levelezőink az Agorán, az Észak internetes levelező fórumán, de több olvasónk is panaszkodott ugyanerről szerkesztőségünkben. Panaszolják, hogy sem a kismamák, sem az idős emberek igényeit nem vették figyelembe a tervezéskor. Két magas lépcsőnyit kell fellépni a peronra, ami szerintük balesetveszélyes is.
„Gondoltak-e egyáltalán a mérnökök a nehezen közlekedőkre a tervezéskor?” – kérdezték. A villamosprojekt igazgatóság azt válaszolta, foglalkoznak az érkezett észrevételekkel, a heti soros kivitelezői kooperációnak múlt héten is volt ez témája, ezen a héten is beviszik megtárgyalni az érkezett véleményeket és megvizsgálják, hogy mit lehet tenni.
Mintamegálló
– A tervezés során egyeztetések zajlottak a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével (MVGYOSZ), azok helyi szervezetével, valamint a Mozgáskorlátozottak megyei egyesületével is – írta válaszlevelében Csontos Ágnes, a projektigazgatóság menedzsere. – Ennek megfelelően alakították ki a megállókat az esélyegyenlőségi elvek alapján. Többször is hangsúlyozták, fűzte még hozzá, hogy a belvárosban nem az a végleges állapot, ami jelenleg tapasztalható. A peronok a Széchenyi utca rehabilitációjával kapcsolatban nyerik el végső formájukat.
A fenti sorokkal korábbi nyilatkozatukra utaltak, eszerint a Selyemréti megálló a mintamegálló, az esélyegyenlőség biztosításának megfelelően épült, ha a megoldás a gyakorlatban is beválik – és a Nemzeti Közlekedési Hatóság hozzájárul –, a többi megállót is hasonlóképpen alakítanák ki. A végleges építészeti kialakítás és az esőbeállók folyamatosan épülnek a következő hónapokban.
Próbaüzem zajlik
Jeleztük, több olvasónk (és Agora- levelezőnk) elégedetlen az elvégzett munka minőségével, több példát is említvén a szerintük trehány munkára. (Egyenetlen sínek, nem jól fedő csatornafedelek, rossz felé lejtő utak.)
Kik ellenőriztek? átvették-e az elkészült szakaszokat? Vannak olyan részek, amelyeken javítást kértek? – tettük fel kérdéseinket.
– A folyamatos ellenőrzést a Független Mérnök (MHV- Cosinus Mérnöki Kft.) műszaki ellenőrei végzik. Ideiglenes forgalomba helyezés történt, jelenleg a próbaüzem zajlik, ez maximum hat hónapig tarthat az előírás szerint. Ez alatt az időszak alatt van lehetőség a végleges állapot kialakítására az érintett szakaszon – kaptuk kérdésünkre a választ.
"Nem jó helyen vannak a megállók"
Miért járnak a villamospótlók Diósgyőrben, amikor ugyanazon az útvonalon mennek, mint a buszok, de jóval lassabban? A megállók pedig nem praktikus helyen vannak – írta egyik levelezőnk az Agorán.
– A kivitelezés most az Újgyőri főtér és a Diósgyőr végállomás közötti szakaszon zajlik, a villamospótlók a kisebb utasszámot szolgálják ki ezen a szakaszon, mivel itt már kisebb utazási igény jelentkezik. Míg az 1-es busz megtesz a vonalán egy kört, addig egy villamospótló három kört tud megtenni. Ez is fontos szempont a forgalom megszervezésekor. A villamospótló járatok Újgyőri főtéri megállításának lehetőségét és következményeit a jelenlegi kivitelezési időszak alatt a társaság megvizsgálja és a jövő évi tervezéskor a tapasztalatokat szem előtt tartják.
A villamospótlók azért állnak meg több helyen, mint az 1-es 1A-s autóbuszok, mert a villamospótló a villamost hivatott pótolni, ezért megállóhelyei megegyeznek a villamoséval, kaptuk a választ a projektigazgatóságtól.
ÉM-HM
Madártávlatból a miskolci Városház tér
Villamos oszlopok: állnak az újak, állnak a régiek
Karácsony előtt már jár a villamos
Az új megállókat az új villamosokhoz tervezték