2011.09.13. 12:54
Zöld Nyíl: Fordítva, de valóban spórolnak a három villamosvonallal
Miskolc - Az 1-es és az 1A-s villamosok kérdése sokaknak még mindig nem tiszta. Egészen pontosan az, hogy miért lesz szüksége a városnak három villamosvonalra.
Miskolc - Az 1-es és az 1A-s villamosok kérdése sokaknak még mindig nem tiszta. Egészen pontosan az, hogy miért lesz szüksége a városnak három villamosvonalra. A beruházás végére ugyanis ennyivel számolhatunk, ebből kettő pedig szinte egy szakaszon jár majd. Az 1-es a Tiszai pályaudvartól a Felső-Majláthig, az 1A-s pedig a pályaudvartól a Diósgyőri Gimnáziumig közlekedik majd. A közlekedési vállalat ennek szükségességét az utasszám-változással magyarázta, azaz a gimnáziumtól kifelé csökken az utazók száma.
A miértekre az Észak-Magyarország is kereste a választ, ezért hívtuk meg hétfőn szerkesztőségünkbe a Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. képviselőit, Braun Csaba marketing osztályvezetőt, Csontos Ágnes PR menedzsert és Komoróczy Imrét, a Zöld Nyíl projektigazgatóját.
A találkozó előtt azt nem értettük, hogy, ha kevesebb az utas, akkor miért nem jár kisebb villamos a végállomásig, miért ugyanaz megy végig, hol itt a spórolás. Megértettük, ha fordítva is, de valóban spórolás: az 1A-s tulajdonképpen rásegítő járat lesz, mely a forgalmasabb szakaszon sűríti meg a járatszámot. A Diósgyőri Gimnázium után már nem közlekedik majd – és ez jelenti a megtakarítást –, hiszen onnantól elegendő lesz egy járat is. Az 1-es óránként 13-szor jár majd, ami azt jelenti, hogy csúcsidőben 4-5 percenként érkezik majd a villamos. Az 1A-s pedig óránként 7 járattal segíti az utaztatást – magyarázta a projektigazgató.