2011.10.15. 15:57
Nézőpont: A "megoldás"
<em>Húsz-harminc éve még nem kellett tanodák létrehozására és működtetésére pályázni, mert minden iskolában volt napközi, voltak tehetséggondozó szakkörök és sportfoglalkozások, a lemaradóknak korrepetálások</em>. <strong>Hegyi Erika jegyzete.</strong>
Húsz-harminc éve még nem kellett tanodák létrehozására és működtetésére pályázni, mert minden iskolában volt napközi, voltak tehetséggondozó szakkörök és sportfoglalkozások, a lemaradóknak korrepetálások. Hegyi Erika jegyzete.Ma meg azt hallani, hogy egyre több kis iskolában zár be a napközi, mivel ennek működtetése az önkormányzatnak nem kötelező feladata. Ha pedig nem kötelező, ezekben az ínséges időkben attól szabadul meg elsősorban a fenntartó, amitől lehet: délutáni foglalkozásoktól és jó pár pedagógustól.
Senki sem vitatja a tanodák hasznát, de azért örömre sincs túl sok ok. A tanodák ugyanis nem jutnak el minden gyerekhez, ráadásul pályázatfüggők. Ha nyer a pályázó, akkor működik a tanoda, ha nem, akkor bezár. Az új köznevelési törvény „megoldást” talált a problémára: a délelőtt tanító pedagógusok foglalkoznak majd délután az iskolában a gyerekekkel. Elképzelem, mennyi lelkesedés lesz azokban a nevelőkben, akik fáradtan és ingyen próbálnak majd hasznos időtöltést kieszelni a nebulók számára. Elképzelem a diákokat is, mennyire válnak majd hasznukra ezek a foglalkozások. De valószínűleg a tanodarendszer marad. Mert a tanodához az unió adja a pénzt, a jól működő napközire meg az államnak kellene adnia. Ha adná...
- Hegyi Erika -