2012.03.01. 21:03
Komlóstető, Pereces: nagy utazás
Miskolc - Tömeg, zsúfoltság, a buszokra lapjával felszálló utasok jellemezték a ritkított menetrend bevezetése utáni első napot, summázta Szihalmi Péter az MSZP városi alelnöke és Bazin Géza önkormányzati képviselő az MVZ Zrt. előtt tartott sajtótájékoztatóján.
Miskolc - Tömeg, zsúfoltság, a buszokra lapjával felszálló utasok jellemezték a ritkított menetrend bevezetése utáni első napot, summázta Szihalmi Péter az MSZP városi alelnöke és Bazin Géza önkormányzati képviselő az MVZ Zrt. előtt tartott sajtótájékoztatóján.
Szihalmi Péter kifejtette: az elfogadott előterjesztés az üzemanyagárak drasztikus emelkedése miatt plusz utasokkal számol, akik autóik helyett szállnak át a tömegközlekedési eszközökre, ennek ellenére mégis tarifaemelést és járatcsökkentést mellett döntött a városvezetés. A Komlóstetőre járó 19-es és 67-es buszok járatainak száma összesen 119-ről 103-ra, illetve hétvégén 74-ről 69 csökkent, és ami a legnagyobb baj, hogy a délutáni időszakban, amikor a gyerekek mennének haza az iskolából, illetve a dolgozók munkából, nagyon sokat kell várniuk a nem éppen a közbiztonság csúcsaként ismert vasgyárban. Szihalmi Péter szerint a terület önkormányzati képviselője a február 27-én megtartott lakossági fórumon ezt nem említette.
Bazin Géza hasonló problémákról számolt be Pereces vonatkozásában. Mint elmondta, 2010 decemberében azzal a kéréssel fordult a polgármesterhez, hogy a hatos busz járatát sűrítsék – ezzel szemben most az eddiginél is ritkábban jár majd a hatos, ami miatt többen inkább elpártolnak a tömegközlekedéstől, minthogy azt vegyék igénybe. Különösen rossza a helyzet az esti órákban amikor gyakorlatilag lehetetlen a városból kijutni Perecesre.
Braun Csaba, az MVK Zrt. kommunikációs vezetője reakciójában elmondta: a járatritkítás az utazóközönség érdekében is történt, mert bár a város 440 millió forintról 550 millióra emelte az MVK támogatását, így is fennállt a lehetősége a miskolci tömegközlekedés ellehetetlenülésének, azért kényszerült a cég a járatok átszervezésére, hogy működőképességét fenn tudja tartani. Az első nap komolyabb zökkenők nélkül lement, folyamatosan figyelték és figyelik a forgalom alakulását, valamint az utasszámlálások is tartanak még; ezek tapasztalatait fel fogják használni, és ahol szükséges, plusz járatokat indítanak majd, tette hozzá Braun Csaba.
ÉM-SZP