2012.12.07. 08:28
Több ezer fős lelátót is építenek a ringen
A nemzetközi szabványnak megfelelő versenypálya építését három hónap múlva kezdik el.
A nemzetközi szabványnak megfelelő versenypálya építését három hónap múlva kezdik el.A mai napon közleményt adott ki a Szikszó határában lévő energiaitalt gyártó cég, a Hell Energy Magyarország Kft., amelyben hivatalosan is bejelentették, hogy a gyáruk melletti területen 2,6 kilométer hosszú, nemzetközi autó- és motorversenyek rendezése alkalmas aszfaltpályát kívánnak építeni, az ehhez kapcsolódó további projektelemekkel (a versenypályához tartozó kiszolgáló épülettel, fedett és szabadtéri gokart pályával, hotellel és étteremmel, továbbá gyerekek számára egy óriási szabadtéri játszótérrel) 6 milliárd forint értékben, amely 2014-ben fogadná az első látogatókat.
A tervek megvalósítására, kivitelezésére a Hell Energy Magyarország Kft. egy céget alapított, amelynek száz százalékos tulajdonosa. Ennek a gazdasági társaságnak, a Hell Ring Kft.-nek az ügyvezetőjét, Szabó Tamást kérdeztük néhány olyan részlettel kapcsolatban, amely a közleményben nem szerepelt. Elsőként azt tudakoltuk: mikor kezdődhet meg az építkezés, hogy hány embernek adhat majd munkát a használatbavétel után a létesítmény?
– 2013 tavaszán, márciusában kezdődik az építkezés, és egy évvel később, a technikai sportok szezonjának nyitányán, vagyis 2014 áprilisában már szeretnénk megnyitni – mondta Szabó Tamás, akinek van sportos kötödése, ugyanis a Work Force-DKSK Miskolc élvonalbeli női kosárlabdacsapatát működtető gazdasági társaság többségi tulajdonosának elnöke is egyben. – Ez utóbbi időponttól mintegy 50 főnyi, állandó foglalkoztatottnak adhat munkát ez a turisztikai látványosságnak is számító projekt, de természetesen ez a létszám a rendezvények volumenével összefüggésben emelkedhet, hiszen egy-egy nagyobb verseny vagy egyéb esemény megrendezését ezzel az ötven fős létszámmal biztosan nem lehet majd megoldani.
A lelátóról, a pályáról
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy épül-e majd lelátó a nézők számára, illetve, hogy véletlen-e az, hogy sem erről, sem a pálya vonalvezetéséről, elhelyezkedéséről nem szerepelnek látványtervek a kiadott sajtó anyagukban.
– Természetesen épül majd lelátó, első körben néhány ezer fő elhelyezésére alkalmas, amelyet egyrészt mobil lelátóval egy-egy nagyobb rendezvény esetére bővíteni fogunk tudni, másrészt amennyiben olyan események rendezési jogát sikerül majd idővel megkapnunk a Nemzetközi Autósport Szövetségtől és a Nemzetközi Motorsport Szövetségtől, amelyek további bővítést igényelnének a közönség nagyobb számú befogadására, akkor új, fix lelátók is épülnek majd, a projekt második fázisában. Ez utóbbi egyik fontos eleme, hogy a pályát 2,6 kilométeresről, 4 kilométeresre hosszabbítjuk meg – nyilatkozta Szabó Tamás, aki az „alap pálya” vonalvezetésének hiányáról a következőket mondta:
– Nem véletlen, hogy nem adtuk ezt közre, a tervdokumentáció erre vonatkozóan tulajdonképpen már készen van, de néhány apróság még hiányzik ahhoz, hogy erről látványtervvel állhassunk a közvélemény elé, de két héten belül várhatóan ez is publikus lesz.
Szabó Tamás arra a kérdésünkre, hogy épül-e megfelelő számú személygépkocsi parkoló a rendezvény kiszolgálására, igennel felelt, hozzátéve, hogy nagyobb rendezvények idején plusz területeket fognak erre a célra igénybe venni a projekt melletti területen.
A pénzről
Mint arról előző nap beszámoltunk: a 6 milliárd forintosra tervezett projekt megvalósításához 500 millió forintot már nyertek pályázati úton, amelyet a szálloda és étterem megépítésének közel 900 millió forintos költségéhez kell felhasználniuk. A Hellnek további két pályázata még elbírálási szakaszban van, az egyiket ipari terület fejlesztésére, a másikat turisztikai attrakció megvalósítására nyújtották be. Ezzel összefüggésben azt kérdeztük Szabó Tamástól, hogy mennyiben befolyásolja a projekt pénzügyi terveit a pályázatok eredményessége.
– Arra gondol, hogy mi történik, ha esetleg nem nyerünk pénzt? – kérdezett vissza. – Nem ebben gondolkodunk, hanem az ellenkezőjéért dolgozunk. Nem álltunk volna a nyilvánosság elé, ha nem lennénk eltökéltek a tekintetben, hogy a terveink valóra válnak. Tudjuk, hogy ehhez szükség van önerőre, és a projekt egy bizonyos részéhez bankhitelre is. De a Hell tulajdonosai már sokszor bebizonyították, hogy elkötelezettek a régió iránt, ezt jelezi az is, hogy egy olyan projektben gondolkodnak, aminek a megtérülési ideje nagyon is hosszúnak mondható.
Itt nem egy légből kapott ötletről van szó, hosszas tárgyalások, tanulmányutak előzték meg a pálya tervezést, hiszen nem csak Európa sok versenypályáján, hanem például az Egyesült Államokban is jártak azok a szakemberek, akik részt vettek az előkészítésben. Nem árulok el titkot azzal, ha elmondom, először „csak” egy világszínvonalú gokart pálya megépítéséről volt szó, és időközben, ahogy érlelődtek a gondolatok, úgy alakult ki az a terv, amiről most beszélhetünk.
Egy olyan versenypálya, amely nem csak a technikai sportok magyarországi centruma lehet, hanem egy olyan szórakoztató központ, amelyben egy család minden tagja megtalálhatja a maga számára megfelelő kikapcsolódási formát, és ahol bárki a saját autójával vagy motorkerékpárjával is kipróbálhatja, milyen érzés egy igazi versenypályán végigmenni. Egyébként a szolgáltatások árai a tervek szerint nagyon kedvezőek lesznek, hogy a lehető legtöbben élvezni tudják a komplexum által kínált lehetőségeket és programokat.
ÉM
Hungaroring kontra Hell Ring
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a kiadott közleményükben a projektjüknek a Hungaroringgel való párhuzamba állítása mennyire komoly, vagyis, hogy idővel lehetnek-e konkurensei a mogyoródi pályának.
– A Hungaroringet egy állami vállalat működteti, alapvetően más pénzügyi lehetőségekkel, mint amilyennel egy magántőkéből épülő pálya valaha is rendelkezhet – válaszolta Szabó Tamás, a Hell Ring Kft. ügyvezetője.
– A mi pályánk akkor lesz a mogyoródihoz hasonló, ha a második fázisban 4 kilométer hosszúságúra nyúlik. Ez esetben sem tudunk majd kormányzati akarat nélkül mondjuk egy Forma-1-es futam megrendezéséért harcba szállni, de azért egy WTCC, Moto GP vagy Superbike futam lebonyolítása már nem tűnik lehetetlennek. Nagy előnye a Hell Ringnek, hogy a lelátókról gyakorlatilag az egész pálya belátható lesz, így a nézők nem csak egy-egy kanyart vagy egyenest láthatnak majd a helyükről, mint a Hungaroringen.