2013.04.09. 23:38
Nincs felelőse a közlekedési balesetnek?
Kazincbarcika - A házaspárt több milliós kár érte, de így egyik kötelező biztosító sem hajlandó fizetni.
Kazincbarcika - A házaspárt több milliós kár érte, de így egyik kötelező biztosító sem hajlandó fizetni.A kazincbarcikai Molnár Tiborné hihetetlen történettel kereste meg szerkesztőségünket: mint elmondta és hivatalos dokumentumokkal is igazolta, senkit sem találtak felelősnek a hatóságok abban a közlekedési balesetben, melynek során a hölgy férje kis híján életét vesztette.
Molnár Tiborné tavaly januárban a férje által vezetett Seat Toledóval utazott Sajószentpéter irányába, amikor egy szemből érkező Skoda teherautó keresztbe fordult az úton, és az autójuk bal elejének csapódott. A Toledó mögött egy menetrendszerűen közlekedő autóbusz haladt, s amikor a személyautó a teherkocsival ütközött, hátulról beleállt a Seatba.
A soron kívül elvégzett műszaki szakértői vizsgálat megállapításai szerint a Skoda műszaki állapota megfelelő volt. A szakértő valószínűsítette (de nem állította biztosra!), hogy a baleset azért következett be, mert víz kerülhetett a teherautó fékrendszerébe, ami a lassító fékezéskor nem rontotta érzékelhetően a fékhatás, de amikor a Skoda vezetője vészfékezett, a fékek félre fogtak és a kocsi megcsavarodott az úton.
Bár a rendőrség - Dobi Tamás, a megyei rendőr-főkapitányság kommunikációs irodájának munkatársa tájékoztatása szerint - a lezárt vizsgálat végén vádelemélést javasolt a teherautó vezetőjével szemben, a vádhatóság megszüntette férfival szemben folyó büntetőeljárást, mondván: nem állapítható meg bűncselekmény elkövetése.
Az ügyész indoklásában azt írja, hogy a teherautó sofőrje vallomása szerint indulás előtt ellenőrizte járműve műszaki állapotát, és már hosszabb utat megtett a kocsival gond nélkül, amikor a baleset bekövetkezett. „Vallomása szerint lassító fékezést alkalmazott és ezt követően irányíthatatlanná vált a gépjármű”, olvasható a határozatban, ami Molnár Tibor szerint nyilvánvalóan ellent mond még a szakértői véleménynek is, hiszen abban az áll, hogy lassító fékezéskor nem, csak vészfékezésnél jelentkezhetett a hiba.
A hatóságok szerint nem csak a teherautó, de a sérült személyautóba hátulról belerohanó busz vezetője sem hibázott, Molnár Tiborné szerint azonban a második ütközés azért következett be, mert a busz nem tartott megfelelő követési távolságot. Ezekért, és még számos más, a hivatalos iratokba foglalt anomália miatt panasszal élt a nyomozás megszüntető határozat ellen, amit a vádhatóság elutasított. A hölgy és férje most egy rommá tört Seat Toledo nem éppen boldog tulajdonosa, mert bár nem ők okozták a balesetet, a hatóságok szerint annak nincs felelőse, amivel a teherautó és a busztársaság kötelező biztosítója jár igazán jól, mert így nem kell megfizetnie azt az alsó hangon négymillió forintos kárt, ami a házaspárt érte.
ÉM-SZP
A baleset 2012-ben
2012. január 20-án 13 óra 5 perckor Sajószentpéter felől Kazincbarcika irányába haladt egy Skoda tehergépkocsi, majd váratlanul áttért a szembe haladó sávba, ahol összeütközött egy Sajószentpéter irányába közlekedő Seat Toledóval. A személyautót egy menetrendszerűen közlekedő autóbusz követte, ami hátulról ütközött a Seatnak, így a két jármű gyakorlatilag összepréselte a Seatot. Az autó vezetője életveszélyes koponyasérülésekkel került kórházba, a kocsi totálkárosra tört.