2013.05.10. 16:10
Az MVK újragondolta a vonzó közlekedést
Miskolc - ATTAC: kevesebb után most valóban többet ad a Miskolc Városi Közlekedési Vállalat (MVK).
Miskolc - ATTAC: kevesebb után most valóban többet ad a Miskolc Városi Közlekedési Vállalat (MVK).Nagy port kavart az elmúlt hetekben az MVK Zrt. új projektje, az ATTAC. Magyarul: vonzó városi közösségi közlekedés az elérhetőbb városokért. De a cég által meghirdetett program egyáltalán nem volt vonzó. Olyannyira nem, hogy az utasok és az ellenzéki pártok mellett, a Fidesz-KDNP várost vezető koalíció is élesen bírálta. Éppen ezért a meghirdetett időpontban – április 22-én – nem indult el a projekt. Mivel a város uniós pénzt nyert erre a programra, így tudni lehetett, hogy nem mond le róla a vállalat. És csak remélni lehetett, hogy olyan formában újítják meg, ahogy például Ausztriában, Olaszországban, Spanyolországban is működik, azaz valóban többletszolgáltatás lesz majd.
A korábbi terv az volt: négy buszvonalon, este 8 óra és reggel 6 óra között csak előzetes bejelentésre ment volna a busz. Az igényt telefonon, vagy a cég honlapján lehetett volna jelezni, indulás előtt minimum egy órával. Úgy tűnik, mára az MVK is belátta, ez nem többletszolgáltatás lett volna, hanem a járatok éjszakai megszüntetése. Ezért bejelentették, hétfőn valóban elindul az ATTAC, de már pluszt ad az utazóknak.
Plusz két-két járat
Az újításról már az új vezérigazgató, Devecz Miklós beszélt a sajtónak: „A tesztprojekt alatt bővítjük a szolgáltatást, azaz több busz járhat egyes vonalakon. A rendszernek köszönhetően a 3A-s, 21-es, 24-es és 31-es buszok esetén az esti és/vagy hajnali órákban plusz két-két járat közlekedhet igény esetén a menetrendben meghirdetett járatokon felül. Az utazni szándékozónak a járat iránti igényét az indulás előtt legkésőbb 30 perccel kell bejelenteni, de ezt akár több nappal a tervezett utazás előtt is megteheti. A tesztrendszert folyamatosan vizsgálja az MVK Zrt., az utasok észrevételei, igényei alapján alakítva, fejlesztve azt a projekt keretein belül. A tesztprojekt részleteit az érintett területek önkormányzati képviselőivel is egyeztette az MVK Zrt., akik a projekttel járó többletbuszok lehetőségét támogatták.
Hasonló rendszert több nagyvárosban is teszteltek már Európában és ezen belül hazánkban is, jelenleg Debrecenben működik igényvezérelt közlekedési rendszer.”
ÉM-NSZR