Helyi közélet

2013.05.09. 11:40

Új vezér az MVK élén

Miskolc - Az új vezér feladata a tűzoltás és hogy fenntartható pályára állítsa az MVK Zrt.-t.

Miskolc - Az új vezér feladata a tűzoltás és hogy fenntartható pályára állítsa az MVK Zrt.-t.Devecz Miklós személyében – pár napja – új vezérigazgatója van a Miskolc Városi Közlekedési Vállalatnak (MVK). A korábbi vezető, Kókai Ernő, cégvezető lett. De úgy tűnik, csak május végéig, utána – közös megegyezéssel – távozik a cégtől. Erről már az új vezérigazgató beszélt azon a sajtótájékoztatón, amelyen dr. Kriza Ákos polgármester és Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke is jelen volt. Ez utóbbi nem véletlenül, hiszen az egyesület jelezte – lapunknak is megírta –, hogy a járatkimaradások oka nem pontosan az, amit az MVK kommunikált, azaz nem a nagy hó okozta gondok miatt nem jártak a buszok, hanem az alkatrészhiány és az elégtelen szervezés miatt.

„Az elmúlt hónapokban világossá vált, hogy a jelenlegi vezetéssel nem tudjuk megvalósítani azt, amit szerettünk volna, hogy XXI. századi tömegközlekedést kapjon a miskolci közönség” – mondta a polgármester. Hozzátette: az utasok elégedetlenek voltak, a VEKE is problémát jelzett, ezért megbeszélte a holdinggal, a jobb minőségű szolgáltatásért, vezetőcserére van szükség. „Igaz, hogy Kókai Ernő a cég átalakításában nem volt teljesen sikeres, de személyével semmi problémám nem volt” – fogalmazott.

Devecz Miklós azzal kezdte: „Első munkanapomon megkértem a cégvezetőket, hogy tömegközlekedéssel járjanak munkába, egyrészt, ha jót hallanak, legyenek büszkék a munkájukra, ha kritikát, akkor pedig tudjanak változtatni, amin szükséges.”

Tervek és plusszok

A terveit is elmondta: „Szükséges a járműpark állapotfelmérése és a karbantartás újraszervezése. Ezen kívül tárgyalunk a Borsod Volánnal, hogy jobbá, költséghatékonyabbá tegyük a szolgáltatást. Elindítjuk a buszok külső tárolását, főleg az Avason és Felső-Majláthon, ami éves szinten több tízmilliós megtakarítást jelent.”

Megtudtuk: a személyzeti járatokat is megszünteti, ami ugyancsak megtakarítást jelent a cégnek.

A nagy vihart kavart ATTAC, azaz igényvezérelt közlekedést is újragondolta az új vezérigazgató. Végülis úgy, ahogy azt más országokban is értelmezték, azaz valóban töbletszolgáltatást jelent majd. „A 3A-s, 21-es, 24-es és 31-es vonalakon, üzemidőn kívül, 2-2 járatot indítunk, amelyre előzetes regisztráción lehet jelentkezni. Ez hétfőtől indul. Illetve olyan területere is indítunk járatot, ahol eddig nem szolgáltattunk” – mondta. Azt is megtudtuk: új, gázbuszok beszerzésén is gondolkodnak. Hosszútávú terveivel kapcsolatban így fogalmazott: „A tűzoltáson kívül a feladatom, hogy fenntartható pályára állítsam a céget, ami nem egyszerű feladat a mostani gazdasági környezetben.”

Arról is hallani, hogy az MVK megszűnik és a volán veszi át a feladatát...„Nem lehetséges, mivel a volán nem rendelkezik kötöttpályás járműre való jogosítvánnyal. Amíg Miskolcon van villamos, addig van MVK is” – ezt Dorner Lajos válaszolta lapunknak.

ÉM-NSZR

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában