2013.10.31. 18:21
ATTAC: végül csak vonzóbb lett a közlekedés
Miskolc - Az ATTAC programot leginkább az igényvezérelt közösségi közlekedés révén ismerhették meg a miskolciak.
Miskolc - Az ATTAC programot leginkább az igényvezérelt közösségi közlekedés révén ismerhették meg a miskolciak.Amikor is nagy port kavart az MVK Zrt. azon elképzelése, hogy négy – már bejáratot – buszvonalon, este 8 óra és reggel 6 óra között csak előzetes bejelentésre ment volna a busz. Ez lett volna a vonzó közösségi közlekedési program része, de az utasok számára egyáltalán nem bizonyult vonzónak. Ezért a cég átgondolta és többletszolgáltatásként értelmezte az ATTAC program ezen elemét. „Ez egy tanulási folyamat volt” – ezt mondta Merkel Norbert projektigazgató, akit egy csütörtöki, a program eredményeit bemutató fórumon kérdeztünk.
Az átgondolás eredménye lett, hogy végül négy meglévő buszjáraton este, amennyiben utazói igény van rá, pluszjáratokat indítanak. Illetve – tudtuk meg a projektigazgatótól – létrehozták a Zoo járatot is, amely májustól több ezer embert szállított a vadasparkba. „Ennek akkora sikere van, hogy az eredetileg tervezett szeptember helyett, december végéig meghosszabbítottuk a határidőt. Márciusban pedig újra indul” – mondta.
Az ATTAC program keretében készült el Miskolc Város Fenntartható Közlekedési Terve is. A program egyébként 2011-től működik és idén év végén fejeződik be. Miskolcon kívül kilenc délkelet európai ország a tagja és 2,4 millió eurós költségvetésből gazdálkodhatnak.
ÉM-NSZR