Helyi közélet

2013.11.01. 11:39

A DVTK szurkolói is rekordot döntöttek

Miskolc - Ilyen arányban még nem keltek el jegyek bajnokira interneten keresztül. Legalábbis idehaza nem.

Miskolc - Ilyen arányban még nem keltek el jegyek bajnokira interneten keresztül. Legalábbis idehaza nem.Tízezer néző láthatja majd a helyszínen Diósgyőr és a Ferencváros összecsapását. Hogy ennyi jegyet adtak el egy bajnokira Miskolcon, az nem számít kuriózumnak, az viszont igen, hogy minden ötödik jegy online kelt el.

Nem csak a klub labdarúgói döntögetnek rekordokat manapság, de bizonyos értelemben a szurkolók is. A hazai online jegyértékesítést tekintve mérföldkő ez a meccs, soha ilyen arányban nem váltottak még belépőt a neten bajnoki találkozóra - osztotta meg velünk Dinnyés Márton, az MLSZ sajtómunkatársa: A tíz százalék körüli eredmény korábban már kiugrónak számított, valamint a Videoton egyik Európa Liga meccse kapcsán értesültünk még körül-belül 1 500 eladott online jeggyel. A szövetségnél célul tűztük ki, hogy az eladott jegyek negyedét online váltsák meg a szurkolók. A Diósgyőr e tekintetben abszolút partner és jó példával jár elő.

Miskolcon mindenki tisztában volt vele, hogy napokon belül elkapkodják a bajnoki belépőit, ez motiválta a szurkolókat abban, hogy online is vásároljanak – hívtuk fel az MLSZ sajtómunkatársának figyelmét.

- Eddig is nagy arányban váltottak jegyet az MLSZ rendszerén keresztül a DVTK szimpatizánsai, a hétvégi bajnoki azonban nagyságrendileg múlta felül az eddigi tapasztalatokat. Nyilván akkor érvényesülnek az új rendszer előnyei – leginkább a kényelemre gondolok - ha komolyabb érdeklődés mutatkozik egy-egy mérkőzés iránt, az ilyen találkozók, mint a szóban forgó bajnoki jó alkalmat jelentenek arra, hogy a szurkolók megismerjék az online jegyvásárlás jelentette előnyöket. A szurkolói kártya például tovább egyszerűsítené a vásárlást. A klubok számára sem elhanyagolandó, hogy már napokkal a mérkőzés előtt pontos képet kap a szurkolói aktivitásról és megfelelően fel tud készülni a drukkerek fogadására.

Nem lenne könnyű dolga, ha egy olyan szurkolót próbálna meggyőzni a rendszer előnyeiről, aki mondjuk évtizedek óta valamelyik környékbeli településről jár be a mérkőzésekre, nyugdíjas korú és nincs túl nagy barátságban online világgal sem. Egy ilyen szurkoló a jegyvásárlást mizériaként élheti meg és ez esetben még csak gyakorlati kérdésről van szó, a szurkolói csoportok már meggyőződésből utasítják el az új rendszert – vetettük fel.

- A klubok dolga, sőt kötelességük, hogy szurkolóikat tájékoztassák, biztosítsák a kényelmes jegyvásárlást. Azzal is tisztában vagyunk, hogy a magyar stadionok jelenlegi állapota nem teszi kényelmessé a szurkolók életét, de erre nem az a válasz, hogy élből el kell utasítani a változásokat. Azt is látjuk, hogy például egy fővárosi derbi, egy-egy komolyabb futballesemény kapcsán háttérbe szorulnak a rendszert bíráló hangok. Végső soron azt szeretnénk, hogy a jegyvásárlás rutin legyen csupán, ne pedig téma a szurkolók körében, ezt pedig a magyar futball iránti növekvő érdeklődéssel érhetjük el. A DVTK-t élen jár e tekintetben a magyar klubok között.

A Diósgyőr – Ferencváros bajnokira nagyjából hétfő este talált gazdát az utolsó jegy. Bár a Diósgyőri Stadion felújításának ütemezése még nem pontosan ismert, a ferencvárosi vendégszurkolók vélhetően utoljára láthatják a vén betonkaréjokat. A hazaiaknak pedig az elkövetkezendő időszakban korlátozott hely áll majd rendelkezésre a stadionban és ha még idevesszük a csapat acélos szereplésének szóló plusz érdeklődést, akkor minden bizonnyal jó esélye lesz az online jegyvásárlásnak, hogy teret hódítson magának a klub szurkolói között.

BOON-GG

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában