Helyi közélet

2015.01.25. 12:24

A „Smart City” jegyében

Miskolc - A jelzőrendszerek cseréje, korszerűsítése miatt lehetnek villogó lámpák Miskolcon.

Miskolc - A jelzőrendszerek cseréje, korszerűsítése miatt lehetnek villogó lámpák Miskolcon.

Több olvasónk is kérdezte, hogy este 8 óra után miért nem működik a Corvin – Uitz B. utcák kereszteződésében található közlekedési lámpa, hiszen rendkívül balesetveszélyes. Ugyanakkor a Soltész Nagy K. – Bajcsy Zsilinszky E. utcák (az Andrássy szakközépiskolánál) kereszteződésében a Gömöri felüljáró felé haladó sávban megnövekedett a várakozási idő. Miért? – kérdezi olvasónk. A kérdésekre Pásztor Imre, a Miskolc Holding Zrt. PR- és kommunikációs vezetője válaszolt lapunknak.

– A Corvin – Uitz B. utcák kereszteződésében a forgalom­irányító jelzőlámpák üzemelési ideje reggel 6–20 óra között vezérelt, tehát ahogy mondani szokták, ekkor a lámpa működik – kezdte Pásztor Imre. – Este 8 és reggel 6 között viszont előfordulhat a sárga villogó üzemmód a városban zajló jelzőrendszerek cseréje, korszerűsítése miatt. Folyamatban van a technikai, műszaki kivitelezés ebben a kereszteződésben, így hamarosan a rendszer visszaáll a 0–24 üzemidőre, addig kérjük, fokozott figyelemmel közelítsék meg a kereszteződést. A másik kérdés: Miskolc a „Smart City” – magyarul talán „okos városként” fordítható kifejezés – jegyében, a városvezetés elvárásainak megfelelően már fejlesztette a közösségi közlekedés terén például az utastájékoztatást, az autóbuszok és villamosok valós idejű követését, vagy a jelzőlámpák egy részének intelligens vezérlését is megvalósította 16 jelzőlámpás csomópontot érintve a villamosvonal mentén.

Tapasztalatok, jelzések

Pásztor Imre szerint ennek célja, hogy a közösségi közlekedés ellátását biztosító villamosjárművek minél kevesebb várakozással jussanak át az érintett jelzőlámpás csomópontokon és „minél magasabb szolgáltatási színvonalat és minőségi eljutási időt biztosítsanak az utasok részére”.

– A villamosok előnyben részesítéséhez a szakemberek először felmérték a járművek útvonalán lévő jelzőlámpás csomópontokat: meghatározták az előnyben részesítés lehetőségeit; hol és mekkora idővel lehet korábbra hozni a szabad jelzést, mennyi ideig lehet „nyújtani”, „kint tartani” a szabad jelzést, lehetséges-e fázissorrendet cserélve korábban kiszolgálni a villamosközlekedés járműveit, van-e egyébként az érintett úton zöldhullám, amelyet továbbra is biztosítani kell, vagy lehetséges-e valamely irányt teljesen kihagyva előnyt biztosítani a közösségi közlekedési jármű részére – magyarázta. – Ezen igények és lehetőségek felmérése után került 16 csomópontban kiépítésre az előnyben részesítést lehetővé tévő forgalomtechnika. Ennek finomhangolása jelenleg is tart(hat), az ilyen és hasonló tapasztalatok, jelzések segítik a folyamatot, amely nem mellőzi a további elemzést sem. Amennyiben ez alapján szükséges, elvégzik a finomhangolást, mint ebben a kereszteződésben is.

ÉM-JLI

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában