2015.01.21. 08:33
Három Volán: együtt tovább
Miskolc - Az utasokat nem érinti a Borsod, Hajdú és Szabolcs Volán egybeolvadása.
Miskolc - Az utasokat nem érinti a Borsod, Hajdú és Szabolcs Volán egybeolvadása.Január 16-i hatállyal – A Borsod, a Hajdú és a Szabolcs Volán összeolvadásával – miskolci székhellyel megalakult a Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt., amely a jövőben hivatott gondoskodni a térség távolsági és helyközi közösségi autóbusz-közlekedéséről. Mint dr. Sárközi Györgytől, az új társaság vezérigazgatójától megtudtuk, az átalakulás és a névváltozás az utasokat nem terheli. A három megyében végzett menetrend szerinti és egyéb személyszállítási szolgáltatások – a jegyeken, bérletszelvényeken, számlákon, hirdetményeken szereplő névtől eltekintve – változatlan feltételekkel, változatlan tarifákkal, menetrenddel és helyszíneken vehetők igénybe. A megszűnő társaságok honlapjai egyelőre tovább frissülnek, tartalmazzák az aktuális utazási információkat is.
Kormányzati szándék volt
Az erőforrások egyesítésével az Észak-magyarországi Közlekedési Központ összesen 1089 autóbuszt üzemeltet, munkavállalóinak száma 3309, köztük 1854 az autóbuszvezető. A Volán-társaságok átalakítása a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felügyelete alatt és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. koordinálásával történt. A fokozatos átalakítás a közösségi közlekedés hatékonyságának növelése érdekében vált szükségessé a 2010-ben megfogalmazott kormányzati szándék szerint. Ennek megfelelően 2012-ben döntöttek a 6 régiós központi társaság megalapításáról.
ÉM-SZB
Költségtakarékosság miatt egyelőre marad a busz-külsőség
A Borsod Volán Zrt., a Hajdú Volán Zrt. és a Szabolcs Volán Zrt. január 15-én beolvadt a miskolci székhelyű Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-be. A beolvadással a három társaság megszűnt, az új cég a Volán-társaságok általános jogutódjaként látja el tevékenységét. Mint megtudtuk, az eddig megyénkben működő Borsod Volán Zrt. ugyan megszűnik, de a név és a logó egyelőre nem tűnik el a járművekről. Az átalakítással szembeni elsődleges elvárás ugyanis – a szolgáltatások fejlesztése mellett – a költségtakarékosság, a működési hatékonyság fokozása, ezért nem tervezett a járműállomány és az infrastruktúra arculatának azonnali megújítása.
A fokozatosság elve
A régiós társaság arculata fokozatosan, először várhatóan az újonnan forgalomba állított járműveken tűnik majd fel. Dr. Sárközy Györgytől, a Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatójától megtudtuk, hogy az átalakítástól elvárt hosszabb távú cél a 2017-es európai uniós elvárásnak eleget tevő piacnyitásra való felkészülés, amely elsődlegesen a járműállomány korszerűsítését és a szolgáltatások fejlesztését jelenti. A társaság elkészítette az autóbusz-rekonstrukciós programját, melynek megvalósítása esetén a járműállomány átlagéletkora régiós szinten a jelenlegi közel 14 évről 10,1 évre csökkenhet.
.