Helyi közélet

2015.02.17. 14:52

Egyesülés után "fiatalítás"

Miskolc - Első körben 200 új buszt vennének, de a korszerűsítés nem állhat meg.

Miskolc - Első körben 200 új buszt vennének, de a korszerűsítés nem állhat meg.Három helyett egy társaság gondoskodik januártól Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben a helyközi közösségi közlekedésről. A Volán társaságok regionális átalakítása után az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-től költséghatékonyabb működést, versenyképesebb szolgáltatást vár a kormány, aminek elengedhetetlen feltétele a járműállomány korszerűsítése. Többek között erről kérdeztük dr. Sárközi Györgyöt, a társaság vezérigazgatóját.

– Reményeink szerint az év végén, legkésőbb a jövő év elején megkezdődhet a járműállomány korszerűsítése. Első körben 200 új buszt szeretnénk vásárolni, amit továbbiak követhetnek majd. A cél, hogy a 20 év feletti járművek eltűnjenek az állományból, és a jelenlegi 14 éves átlagéletkort 10 évre csökkentsük – tudtuk meg dr. Sárközi Györgytől. Hozzátette, a három megye közül a hajdúságiaknál a legalacsonyabb a buszok átlagéletkora, sőt, országos viszonylatban is jó helyen állnak. Ezt annak köszönhetik, hogy a debreceni helyi közösségi közlekedés átvétele után a legidősebb buszokat leselejtezhették.

A regionális átalakulás kapcsán elmondta, mivel párhuzamos járatok csak a megyék közti közlekedésben lehettek, ezek ésszerűsítését leszámítva nem csökkentették a járatok számát. Így a járművezetők és a karbantartók számát tekintve sem volt jelentős változás. Ami az utóbbiakat illeti, a karbantartás terén akkor lehetne megtakarítást elérni, ha fiatalabbak lennének a buszok, de egyelőre csak öregedett az állomány.

– Az adminisztratív, irányítói létszámnál azonban elvárás volt egyfajta hatékonysági javulás – tette hozzá.

Mivel három megye Volán társaságának egyesülésével jött létre a regionális központ, óhatatlanul adódik a kérdés, hogyan oldották meg a fizetések közti esetleges különbségeket? Sárközi Györgytől megtudtuk, valóban mások voltak a bérrendszerek, de azt ígérték, és ezt tartják is, hogy ugyanazért a munkáért senki nem kaphat kevesebb pénzt.

– A kezdeti időszakban bizonyos kompenzációkkal biztosítjuk ezt, amit több lépcsőben adunk oda. A továbbiakban pedig amikor lesz bérfejlesztés, és reméljük, hogy valamekkora lesz, akkor ezeket az eltéréséket abból kompenzáljuk. Lehet, hogy ez hosszabb időt vesz igénybe, hiszen nem lehet mindent egy év alatt rendezni – hangsúlyozta.

ÉM-UM

Egymilliárd a kiváltásra

– Hogyan érinti az Y-híd és a Tiszai pályaudvar környéknek tervezett fejlesztése a társaság miskolci telephelyét – kérdeztük Sárközi Györgyöt?– Ezek nem, de a 3-as úttal való összekötő út építése érinti a telephelyet. A beruházáshoz ki kellene váltani azokat a műhelyépületeket és infrastruktúralétesítményeket, amelyeken keresztül menne. Ezeket meg kell építeni máshol, amihez tulajdonosi döntés kell, hiszen jelentős költséggel jár – a kollégák számítása szerint közel egymilliárd forint a kiváltása és a funkciók pótlása. Mi megadtuk, hogy a részünkről mivel jár ez, amit mi nem tudunk önerőből megoldani, csak úgy, ha a beruházás részeként tekintenek rá – mondta .


Volán után Volán lehet

Miskolc - Az igényorientált menetrendhez fiatalabb, korszerűbb buszok jönnek a jövőben. tovább »

Tasó László: a közlekedés fejlesztése növeli a versenyképességet

Miskolc, 2015. február 13., péntek (MTI) - A közlekedés színvonalának javítása egyértelműen segíti a gazdaság versenyképességének növelését - mondta Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár Miskolcon, sajtótájékoztatón pénteken. tovább »


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában