Helyi közélet

2015.02.14. 12:13

Volán után Volán lehet

Miskolc - Az igényorientált menetrendhez fiatalabb, korszerűbb buszok jönnek a jövőben.

Miskolc - Az igényorientált menetrendhez fiatalabb, korszerűbb buszok jönnek a jövőben.Korszerűbb járművekkel és versenyképesebb autóbuszos szolgáltatóval készül a 2017-es piaci liberalizációra Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. Ennek elengedhetetlen feltétele az új járművek beszerzése, jelenleg ugyanis 14 év a közlekedési központ járműállományának átlagéletkora. Bár a korábbi leánytársaságok 2010 és 2014 között 118 autóbuszt szereztek be, a tegnapi napon 204 darab 20 évnél idősebb busz volt „állományban”, és bizony némelyik 30 éves is elmúlt már. Ahhoz, hogy a helyközi forgalomban használt járművek átlagéletkora 10 évre csökkenjen, a következő egy-két évben mintegy 200 busz cseréjére, pótlására lenne szükség – hangzott el azon a pénteki sajtótájékoztatón, amelyen Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár részvételével tartottak Miskolcon.

A Volán név érték

– Nagyon fontos állomáshoz érkeztünk. Három olyan társaság, amelyeket korábban Volánként ismertünk, olvadt be egy régiós szervezetbe, s immár az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. gondoskodik a régió utasainak szállításáról. Nagy örömünkre szolgál, hogy a régiós központok közül elsőként hozzánk látogatott el Tasó László, hogy tájékozódjon az itt folyó munkáról, valamint hogy tájékoztassa a központ menedzsmentjét a szaktárca elvárásairól – jelezte dr. Sárközi György, a társaság vezérigazgatója. Hozátette, mivel a Volán nevet értéknek tartják, ezért a későbbiekben visszakerül a régiós központ nevébe.

– A Volánok regionális átalakítása idén januárra mindenütt lezárult, a 24 korábbi cég helyett 7 vállalat jött létre az országban. Az átszervezés célja az volt, hogy méretgazdaságossági szempontból megfelelő társaságok kialakításával biztosítsa a költséghatékony működés feltételeit, növelje a szolgáltatók és szolgáltatásaik versenyképességét – hangsúlyozta Tasó László a sajtótájékoztatón. –

A kormányzat a jövőben is nagymértékben támaszkodni kíván az állami tulajdonú autóbuszos szolgáltatók tevékenységére. A legsürgetőbb teendők közül a menetrendek igényorientált kialakításával és a minőségi szint emelésével kapcsolatos feladatokat emeltem ki a menedzsmenttel folytatott konzultáción – tudatta.

Az alapok megvannak

Tasó László jelezte, az átalakulás zökkenőmentes volt, és azt tapasztalta, mindenhol megnyugodtak a dolgozók, mert megértették, hogy az átszervezés lényege a méretgazdaságosság volt, ami elengedhetetlen feltétele annak, hogy a 2017-es piaci liberalizációt követően fel tudják venni a versenyt.

– Egy biztos, bár sokat kell még tenni azért, hogy az ehhez szükséges feltételek rendelkezésre álljanak, de az alapok megvannak: 3200 dolgozó, köztük mintegy 1700 buszvezető igyekszik mindent megtenni azért, hogy a jó közlekedés révén javulhasson a térség versenyképessége – mondta.

ÉM-összállítás

A tények

Az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. a Borsod, Hajdú és Szabolcs Volán általános jogutódja. A vállalat 3200 főnek ad munkát, 20 autóbusz-állomást üzemeltet, a helyközi közlekedésben munkanapokon átlagosan 8500 autóbuszjáratot indít, évente mintegy 80 millió utast szállít. A társaság 401 regionális és 17 országos autóbuszvonalon, 5442 kilométeres vonalhálózaton, átlagosan 967 autóbusszal végzi helyközi személyszállítási feladatait. Járatai a régió szinte minden települését érintik, a cég 458 helység közösségi közlekedési kapcsolatát vasúti összeköttetés hiányában egyedül biztosítja. A központ hat településen (Balmazújvárosban, Hajdúszoboszlón, Kazincbarcikán, Nyíregyházán, Ózdon és Tiszaújvárosban) az önkormányzatok szerződéses partnereként a helyi közösségi közlekedési feladatok ellátásáról is gondoskodik.


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában