2016.02.22. 15:02
300 lóerős és hátul hajt: egy szörnyeteg az autó
Miskolc - 15 szezon, 4 bajnoki cím, 61 dobogós hely Szabó Gábor, Verba Gábor és Holló Barnabás navigátorokkal.
Miskolc - 15 szezon, 4 bajnoki cím, 61 dobogós hely Szabó Gábor, Verba Gábor és Holló Barnabás navigátorokkal.
Elkelt a sárga Lada VFTS (a versenyautóról 2013 májusában írtunk) Kovács Zoltán raliversenyzőt ennek kapcsán faggattuk.
Mindenképpen hátsókerekes, szekvenciális váltójú autóban gondolkodtunk. Kovács Zoltán
– Fájó szívvel váltunk meg tőle, de itt volt már az ideje, hogy elengedjük – fogalmazott a népszerű miskolci versenyző. – Kocsis Zsolthoz, azaz abszolút jó helyre került, így a rali2 mezőnyében továbbra is látható lesz majd.
Nem meglepő módon az új autó is hátsókerék-meghajtású egy Nissan 350Z képében. Az autót a holland ralibajnokságban bizonyos Erwin Klippel hajtotta. Három szezont ment az ottani Nissan Challange-ben a 2012-ben épített autóval, amit meg is nyert.
– Mindenképpen hátsókerekes, szekvenciális váltójú autóban gondolkodtunk, nem összkerekes Mitsubishiben – fogalmazott. – Olyanban, amivel a rali1 mezőnyében lehet menni. Nem akartuk már a P csoportot, hiszen a lejárt homologizációjú autókat nagyon mostohán kezelik. Miért Nissan? Az RGT kategóriát, és azon belül is a 4-es kategóriát néztük, amely a nagy túraautókat takarja. Nem tudjuk, kik lesznek még rajtunk kívül, de egy hasonló miskolci Nissan biztosnak tűnik, és hallani egy BMW-ről is.
Csütörtökön már rendszámot kapott
A „szörnyeteg” 3500 köbcentis, V6-os, 300 lóerős motorral szerelt, hatsebesség szekvenciális váltóval rendelkezik, és hátsókerék-meghajtású. A VFTS-hez képest közel kétszer annyi a lóerő, de nagyobb a tömeg, hiszen 1370 kilogramm az autó minimum súlya.
– Meg kell szokni, de leginkább az autó tömegét, amihez biztos kell majd néhány verseny – árulta el Zoli. – Az autó iránt egyébként némi túlzással egymásnak adták a kilincset az érdeklődők. Több versenyzőtársam érdeklődött, úgy tűnik, többen kedvet kaptak hozzá.
Csütörtökön megtörtént a versenygép nemzeti homologizációja, le kellett gépkönyveztetni, de túl van az autó a KPM-s bevizsgáláson is, ami után az okmányiroda adott immár úgynevezett sportrendszámot. Sarkalatos kérdés az alkatrész a technikai sportoknál, ám megtudtuk: a váltó például Angliából van, ami pedig kopó, az mind Japán, így aztán rendelhető, beszerezhető. Úgy fest ugyanakkor, hogy a Subarukhoz és Mitsubishikhez hasonlóan könnyen szerelhető.
– Az április elején esedékes Eger ralira úgy akarunk odaállni, hogy valamennyi versenytapasztalatunk legyen a Nissannal, amin van még munka – mondta Kovács Zoli.
Névjegy
Egy szuper élmény
„A négykerekes autók közé beférhetünk, de csak a középmezőnybe” – mondta Szabó Gábor navigátor. „Nagyok az elvárásaink az autóval szemben, rajtunk nem fog múlni néhány kategóriával feljebb sem. Az autó profin van összerakva, stabil a futóműve, ráadásul ülhetek egy szekvenciális váltós autóban, ami verseny közben is mindenki számára egy szuper élmény. Minden benne van, ami kell!