2016.08.02. 09:05
Nem épül most meg az Y-híd és az elkerülő út Miskolcon
Miskolc - Bár az előkészületekre sok pénzt költöttek, a közeljövőben mégsem lesz beruházás.
Miskolc - Bár az előkészületekre sok pénzt költöttek, a közeljövőben mégsem lesz beruházás.
Nem lesz Y-híd beruházás, és nem épül meg a 3. sz. főút belvárost elkerülő szakasza, legalábbis most nem: ezt válaszolta kérdéseinkre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatósága. Szó szerint így fogalmaztak: „A NIF Zrt. az Y híd beruházásra, valamint a 3. sz. főút belterületi szakaszainak tehermentesítésére vonatkozó előkészítést elvégezte, a kivitelezésre jelenleg a NIF Zrt. nem kapott elrendelést a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól.”
Azt, hogy nem épülnek meg az utak, a napokban kezdtük sejteni, amikor nyilvánosságra került a kormányhatározat, amely rögzítette a 2022-ig megvalósítandó közútfejlesztési beruházásokat. Megyénkből az M30-as autópálya Tornyosnémeti és a határ közötti szakasza, illetve a Miskolc és Tornyosnémeti közötti etap szerepel, más nagyobb volumenű útépítés nem. Ezért kérdeztünk rá, hogy mi lesz a már régóta tervezett miskolci útberuházásokkal, nos, most kiderült, a közeljövőben semmi.
Nem kevés pénz
Pedig nem kevés pénzt öltek már bele az előkészületekbe – mint ahogy a NIF Zrt. is utal levelében –, kész van a komplett terv, előkészítették a MÁV-telepet a beruházásra, változtattak a terület rendezési tervén, kérdés (ez iránt is érdeklődtünk a miskolci önkormányzatnál, választ eddig még nem kaptunk), ez utóbbit például feloldja-e a város vezetése.
A Tiszai pályaudvar látványterve, további képek itt >>>
Miskolc egyébként hármas beruházást tervezett az említett területen, az Y-híd és az elkerülőúton kívül a Tiszai pályaudvar területén intermodális csomópont épülne. Ez utóbbi továbbra is szerepel a kormányzati tervekben, 7,5 milliárd forintot szán a kormány a megépítésére. Hogy mennyire van értelme megépíteni a rávezető út nélkül, nem tudni, ezzel kapcsolatos kérdésünket figyelmen kívül hagyta a NIF Zrt.
Újra módosították
Az ígért útfejlesztésekkel kapcsolatban nem csak megyénkben érződött bizonytalanság, egy sor tervezett beruházást vont vissza a kormány a közelmúltban, sőt múlt heti határozatán most újra módosított. Átnéztük a legfrissebb határozatot, de úgy látjuk, a megyénkre vonatkozóakban nem történt újabb változás. Továbbra is kiemelt projektként szerepel a cikk elején említett M30-as autópályát érintő fejlesztés, és az intermodális csomópont beruházást is megtaláltuk a határozatban.
Még egy megyénkbeli fejlesztés szerepel a listán: „Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás néven” 21,1 milliárdot irányoz elő, és szerepel egy módosítás, támogatják a 23–25. sz főút Bátonyterenye–Kisterenye–Ózd szakasz előkészítését és részbeni kivitelezését, ám a friss kormányhatározat a megvalósítás időpontját nem a 2017 és 2019 közötti időszakra, hanem 2017–2022 közöttre helyezi.
Meghatározták, 2022-ig milyen út épül. És a többi?
Miskolc - Vajon megépül-e a Miskolcra tervezett út és az Y-híd? Van-e rá forrás?
Milyen lesz majd a Tiszai?
Miskolc - Intermodális csomópont, azaz vasút-, villamos, helyi és helyközi autóbusz-, taxiállomás lesz egyben.
Nekünk „csak” az M30-as…
Borsod-Abaúj-Zemplén - A kormány határozatban rögzítette a 2022-ig megvalósítandó közútfejlesztési beruházásokat.
Alapkőletétel: nem csak mi, Európa is várja már az M30-ast
Tornyosnémeti - Jövő év végére készül el az M30-as Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakasza.
Y-híd: „sokaknak lesz rosszabb”
Miskolc - „A Vörösmarty utcán a forgalom már így is sokszor elviselhetetlen.”
Közmeghallgatás Miskolcon – Ami az Y-hídhoz vezet
Miskolc – Az építkezés alatt senkinek sem lesz könnyű, mondta a projekt vezetője.
Közmeghallgatás Miskolcon – Y-híd, ipari park. Hogy is?
Miskolc – Merre megy majd a főút, ami elkerüli a belvárost? A tervezett ipari park is befolyásolja.