2016.09.23. 13:07
Autómentes nap - Kritikus tömeg és buszhúzás Miskolcon
Miskolc - Futottak, tekertek, ugráltak, emeltek, húztak az autómentes nap résztvevői Miskolcon. Huszadik alkalommal tekert végig Miskolc belvárosán a Critical Mass, vagyis a kritikus tömeg. Az idei útvonalba olyan utcákat vontak be, amelyekben vagy jól működik a kerékpáros közlekedés vagy ahol szeretnék ezt elérni.
Miskolc - Futottak, tekertek, ugráltak, emeltek, húztak az autómentes nap résztvevői Miskolcon. Huszadik alkalommal tekert végig Miskolc belvárosán a Critical Mass, vagyis a kritikus tömeg. Az idei útvonalba olyan utcákat vontak be, amelyekben vagy jól működik a kerékpáros közlekedés vagy ahol szeretnék ezt elérni.
Szinte minden mozgásformát kipróbálhattak azok, akik kilátogattak csütörtökön a Városház térre és környékére, hiszen itt rendezték meg a Miskolci Mobilitási Hét zárórendezvényét, az Európai Autómentes Napot.
A sport, a mozgás miatt kezdtem el tekerni. Bizik Péter
Mozogni, mozogni
A rendezvényre már reggel kilenctől várták az érdeklődőket, a gyerekeket, mobilitási futással, aszfaltrajzzal, ügyességi versenyekkel. A hölgyeknek kedveztek a „Miskolci Csajok a Bicajon” programmal, de rendeztek fitnessedzést, csapatversenyt iskolásoknak, buszhúzó, famászó és kerékpáros ügyességi versenyt, asztali focit, páros gyorsasági kerékpárversenyt, utcai kosárversenyt, mobilitási totót.
Itt is megjelentek az emeletes „szörny” bicajok, amelyeknek az építésébe is betekintést engedtek, de ismét volt alternatív közlekedési eszközök versenye, munkahelyi csapatok közti vetélkedő, egy órási trambulin hívogatta az ugrálni vágyókat, és még rengeteg játékos és sportfeladat kipróbálására nyílt lehetőség. Természetesen előadásokkal és bemutatókkal is igyekeztek felhívni a figyelmet az autómentes közlekedés előnyeire.
Bemutatták Miskolc Fenntartható mobilitási tervét is, amelyről Pfliegler Péter alpolgármester is említést tett, hangsúlyozva, hogy mindenki véleményét várják a város honlapján is elérhető anyaghoz. Hangsúlyozta, hogy Miskolc elkötelezett a közlekedésfejlesztés iránt, ezt bizonyítják a Skoda villamosok és a CNG buszok is, amelyeknek köszönhetően jobb lett a város levegője és csökkent a szén-dioxid-kibocsátás is.
Kis autónk van, és nem váltunk nagyobbra. Répási Judit
Tudatos közlekedők
De hogy a miskolciaknak mi is a véleménye a város közlekedéséről és milyen formát részesítenek előnyben, arról a résztvevőket kérdeztük. Bizik Péter kerékpárral érkezett, így nem meglepő, hogy ezt a közlekedési formát nevezte a legkedveltebbnek.
– A sport, a mozgás miatt kezdtem el tekerni, de persze anyagi vonzata is van, hiszen spórolni is lehet vele. Mindennap így járok dolgozni a Selyemrétről a Szemere szakközéphez, ezen a vonalon egészen jól lehet kerékpárral közlekedni. Ha téliesre fordul az idő, akkor buszozom, az autót csak abban az esetben használom, ha több dolgot is el kell intézni, vagy vidékre kell mennem – mondta el.
Van autója Répási Juditéknak, aki két kisgyermekével érkezett, de tudatosan használják.
– Kis autónk van, és hiába a gyerekek, nem váltunk nagyobbra, mert nem akarunk több benzint fogyasztani és több káros anyagot kibocsátani. Amikor csak lehet, gyalogolunk vagy kerékpározunk, de az életünk minden területén környezettudatosak vagyunk. Minden évben kiszámolom a családunk ökológiai lábnyomát, amiből mindig sikerül egy kicsit faragni, és ebben a szellemben neveljük a gyerekeket is.
ÉM-HI