Helyi közélet

2017.03.09. 08:40

Ki ad többet a miskolci villamosért?

Miskolc - Online árverésen értékesíti a kiszuperált Tátrákat Miskolc.

Miskolc - Online árverésen értékesíti a kiszuperált Tátrákat Miskolc.

Kalapács alá kerülnek Miskolc Tátra villamosai, mégpedig online formában, azaz az interneten lehet licitálni a járművekre. Jó tudni, Magyarországon még nem kínáltak kötöttpályás közlekedési eszközt ezzel a módszerrel, adta hírül az árverést szervező Intergavel Kft. vezetője, Kocsis Csaba. „Az 1986 és 1990 között gyártott, 30 méteres, 38 tonnás járművek majdnem 300 embert szállíthatnak egyszerre, számlálójuk 1–1,5 millió kilométert mutat, de a mai napig kiemelkedően megbízhatók”, így ajánlják a szerelvényeket.

Korábban 7 millió volt

Az árverést lebonyolító cég még hangsúlyozta, nem lenne meglepő, ha a villamosokat egy külföldről licitáló vinné el, és ott folytatnák pályafutásukat. De tartalékként, különösen a kedvező kikiáltási ár ismeretében akár a magyar nagyvárosok közlekedési cégeinek figyelmét is felkelthetik.

Jelenleg nyolc Tátrát értékesítene ezúton Miskolc, a kikiáltási ár viszont nem derül ki a cég által kiadott közleményből. Korábban, amikor a hasznaltauto.hu-n hirdették a járműveket, másfél milliót kértek az öreg bécsi villamosok darabjáért, és 7 millióért lehetett hozzájutni egy rosszabb állapotban lévő Tátrához.

Miskolc egyébként azért árulja ezeket a villamosokat, mert miután uniós forrásból, a Zöld nyíl nagyprojekt keretében megújult a város villamoshálózata, és megvásárolták a harmincegy új Skodát, a korábbi villamosokat (Tátrákat és bécsieket) nyugdíjazni kellett. Kisebb részük a veteránjármű-parkba került, a többit többféle úton-módon kezdte értékesíteni a város.

A mostani liciten túl van villamos (hét darab), amely Prágába került, van, amelyet Kisvárdára edzőteremnek adtak el, és van néhány, amely Miskolcon maradt, mert (legalábbis ezek voltak a korábbi elképzelések) turistalátványosságnak szánják.

Mi lehetne belőlük?

Két bécsit például a Lillafüredi Kisvasútért Alapítvány vásárolt meg, ők korábbi terveik szerint átalakítva kisvasúti, elektromos hajtású motorkocsit építenének belőle.

De ötletpályázatot is kiírt a város a hasznosításukra, arra voltak kíváncsiak, hogy a pályázó hogyan hasznosítaná a leselejtezett bécsi villamosokat. A nyertes Bereczki Zoltán építész lett, aki a Szinva két partját összekötő hídként képzelte el a forgalomból kivont járműveket, de volt, aki bárként, volt, aki mászófalként, közösségi térként, játszószobaként vagy épp apartmanként látná őket viszont.

ÉM-HM

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában