2018.04.26. 09:52
Rajtvonalon az útfelújítás Borsodban
Borsod-Abaúj-Zemplén - Hat útszakaszon indul felújítás, a főutakon burkolatjavítás is lesz a kátyúzás mellett.
Borsod-Abaúj-Zemplén - Hat útszakaszon indul felújítás, a főutakon burkolatjavítás is lesz a kátyúzás mellett.
Néhány hete már beszámoltunk róla, hogy a Magyar Közút megyénkben több útszakaszt is átadott a kivitelezőnek, hogy megkezdődhessenek a korábban már eltervezett teljes körű útfelújítási munkálatok. Arra voltunk kíváncsiak mely szakaszokon indulhat, vagy már indult el a felújítás, és merre lehet számítani nagyobb mértékű kátyúzási, vagy javítási munkálatra a megyében.
Ahol már elindult
A Magyar Közút tájékoztatása szerint Borsod-Abaúj-Zemplén megye területén a felújítási projektekben érintett útszakaszok közül több esetében kezdődtek meg a felújítási munkák. Ezek a Szirmabesenyő-Sajóvámos közötti út három szakasza, a 26-os főút és Szirmabesenyő között, Szirmabesenyő és Sajóvámos között, illetve Sajóvámos belterülete. A Mezőkövesd-Ároktő közötti út négy szakasza, itt az érintett települések Négyes, Tiszavalk, Tiszabábolna és Tiszadorogma. A Vilmány-Vámosújfalu közötti útszakasz Tolcsva érintésével, a Nekézseny-Borsodbóta közötti útszakasz Sáta és Borsodbóta érintésével, a Zádorfalva-Múcsony közötti útszakasz Dövény érintésével, illetve a Gesztely-Bőcs-Kesznyéten összekötő út.
Kátyúzások is
A társaság korábbi tájékoztatásában szereplő további útszakaszokon az ütemterveknek megfelelően később kezdődnek a kivitelezési munkálatok. Ide tartozik a 3-as, a 26-os, a 37-es és a 38-as főutak megyénket érintő egyes szakaszai, de több olyan négy és öt számjegyű mellékút is, amelyekre régen panaszkodnak már az autósok a megyében. Ezekről folyamatos tájékoztatást nyújtanak később, a felújítási projektek részletes listája pedig elérhető a közút honlapján.
„A felújítási munkákon kívül a lokális, saját feladattervi feladatainkat is ütemezetten végezzük. Az elhúzódó téli üzemeltetési időszak, valamint a meleg aszfalt keverőtelepek zárva tartása miatt mérnökségeink munkatársai csak április első hetében tudták megkezdeni a nagyobb volumenű burkolatjavítási munkálatokat, melyek időbeni ütemezése rendszerint az egyes útszakaszokon jellemző forgalomnagyság és pillanatnyi burkolatállapot függvényében történik. Előnyt élveznek a forgalmas főutak, a beavatkozások során ezt követik az összekötő, majd bekötőutak. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében az idei évben 3200 tonna aszfaltot tervezünk bedolgozni a lokális burkolatjavítási munkáink során, továbbá nagy felületű burkolatjavítási munkálatok elvégzését is tervezzük összesen 14000 tonnányi aszfalt bedolgozásával” – írják a kátyúzási munkálatok kapcsán.
Nagy felületű burkolatjavítás
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében május és július között előzetes ütemtervük szerint végeznek nagy felületű finisheres burkolatjavítási munkálatokat is a kátyúzási munkák mellett. Az ezek által érintett útszakaszok májusban a 26-os főút, Dubicsány vége és Putnok közötti szakasz, 2,1 kilométer hosszon, 1600 tonna meleg aszfalt felhasználásával. A 26-os főút, Hosszúrévi híd és Dubicsányi vasúti átjáró között, 1,32 kilométer hosszon, 1000 tonna meleg aszfalt felhasználásával.
Meleg aszfaltos munkák
A Mezőcsát-Tiszapalkonya összekötő út, Hejőkürt és a Tiszatarjáni bekötőút között, 1,88 kilométer hosszon, 1900 tonna meleg aszfalt felhasználásával történik.
Júliusban következhet az Andornaktálya-Mezőkövesd összekötő út, megyehatártól a 3-as főútig, 1,5 kilométer hosszon, 1085 tonna meleg aszfalt felhasználásával. Az Eger-Bogács összekötő út, Bogács végétől a megyehatárig, Noszvaj felé, 1,764 kilométer hosszon, 1786 tonna meleg aszfalt felhasználásával. Illetve a Mályi-Sajópetri összekötő út, Kistokaj és az M30 felüljáró között, az M30 felüljáró és Sajópetri között, összesen 1,98 kilométer hosszon, összesen 1425 tonna meleg aszfalt felhasználásával.
[related-post post_id="3834366"]
[related-post post_id="3810059"]
[related-post post_id="3802979"]