2018.08.21. 09:39
A tokaji bornak a világ élvonalában a helye
Erdőbénye - Továbbra is az aszúnak kell lenni a vezérbornak Hegyalján.
Erdőbénye - Továbbra is az aszúnak kell lenni a vezérbornak Hegyalján.
Idén kétnapos volt az erdőbényei Aszúünnep rendezvénysorozata. Pénteken szakmai konferencia, egy különleges, vörösborokkal készült akvarell-kiállítás megnyitója és komolyzenei koncert jelentette a kínálatot. Szombaton a tájház várta a látogatókat kádárbemutatókkal, és a kirakodóvásár mellett megrendezték a református családi napot is.
Megvannak azok a borkategóriák, amelyekkel sikeresek lehetünk.” Goreczky Gergely
Az aszú csodája
– Éveken keresztül Aszúfesztivált rendeztünk, mert van egy Szepsi Laczkó Máténk, akinek a nevéhez fűződik az első aszúbor és annak a termékleírása és aki Erdőbényén élt és alkotott – mondta a pénteki nyitókonferencián Kántor Dezső, Erdőbénye polgármestere a Szepsi Laczkó Máté Emlékházban.
– A bényei Aszúünnep az aszú csodájáról szól – mondta köszöntőjében dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője. – Minden tájnak megvan a maga varázsa, Tokaj-hegyaljának az aszú az egyik. Az aszúbor azonban nem csupán arról szól, hogy az itteni mikroklíma teszi lehetővé a világ legkülönlegesebb természetes édes borának az előállítását. Ez ugyanannyira szól a szakértelemről, az odafigyelésről és az odaadásról, amelyet a borász tesz hozzá. Az aszú maga a megtestesült hagyomány, amely a világ élvonalában volt évszázadokkal ezelőtt és most is, bár tagadhatatlan, tarthatnánk ennél előrébb is.
Összefogás kell
– Tény, hogy nehezen tudjuk eladni a borainkat a világpiacon, többek között azért is, mert hiányzik az igazi összefogás Tokaj-Hegyalján ezen a téren – mondta előadásában Goreczky Gergely, az állami tulajdonú Grand Tokaj Zrt. vezérigazgatója. –Nem igazán tudjuk megismertetni a termékeinket a világgal, pedig megvannak itt a borvidéken azok a borkategóriák, amelyekkel igazi sikereket tudnánk elérni. Az is tény, hogy a világban a palackos borokat vásárlók 99 százaléka száraz borokat vásárol, ugyanakkor az édes borokat is nagyon kedvelik a vásárlók. Sokan gondolják úgy, az aszúbor már nincs a világ élvonalában, pedig továbbra is az aszú a vezérbora a borvidéknek, és ennek így is kell maradnia. Ahhoz azonban, hogy még előrébb lépjünk, komoly összefogás kell és rengeteg marketing. Ez utóbbit semmiképpen sem tudjuk megkerülni. Azt is el kell fogadni, egy olyan piacon, ahol hatalmas mennyiségű kínálat van, egy borvidéknek legfeljebb 2-3 termékkel lehet megjelenni, többet a fogyasztó nem képes megkülönböztetni és nem is fog. Ha sikeresek akarunk lenni borvidéki szinten, akkor továbbra is a kiemelkedő minőségű aszúborokkal tudunk versenyezni.
ÉM-BG
[related-post post_id="3956779"]
[related-post post_id="3955012"]
[related-post post_id="3939689"]