Pneumobil Verseny

2019.05.14. 11:00

Jól szerepeltek a miskolciak a mérnökök autóversenyén

Szombaton megtelt sűrített levegővel épített járgányokkal az egri Érsekkert.

Detzky Anna

Az akiMEAIR halad a cél felé

Fotó: Tóth Balázs

Három gépészmérnöki műremekkel indult a Miskolci Egyetem a XII. Nemzetközi Pneumobil Versenyen, az egri Érdekkertben, a sűrített levegővel működő autók össze­csapásán. A helyszínről szurkoltunk a fiúknak, akik a tavalyi évhez képest előreléptek. Többéves munkájuk nem csak az élmény miatt térült meg, hiszen a távolsági, az ügyességi és a gyorsulási futamot is teljesítették.

Videó: heol.hu

A Miskolci Egyetem gépészmérnökei három csapattal is indultak a XII. Nemzetközi Pneumobil Versenyen, Bihari János felkészítő tanár vezetésével, a 8. akiMEAIR, a 23. AirMEks és 32. AIRROW nevű versenyautóval.

A nyolc országból huszonöt csapat részvételével tartott megnyitón az esemény szponzorai és szervezői a kreativitásra és innovációra helyezték a hangsúlyt. „Nagyon örülünk, hogy ilyen komoly szaktudás halmozódott fel a diákok és az egyetemi tanárok körében az elektronikában, a pneumatikában és a jármű felfüggesztésben”- jelentette ki Andreas Ostermann von Roth, az Aventics operatív vezérigazgatója. „Láthatunk itt komoly műszaki megoldásokkal készített autókat, amelyeknek a fejlesztésében, ha jól sejtem rengeteg idő, energia, több rááldozott hétvége van, és sok sör is fogyott közben. A verseny korábbi években megkezdett hagyományunk, Eger város számára is nagyszerű megmutatkozási lehetőség. Mi pedig inspirációt szeretnénk adni a jövő innovátorainak, akik ti vagytok. A csapattagok felé üzenjük, hogy mindig legyetek kíváncsiak, és soha ne hagyjátok abba a dolgok megkérdőjelezését és az önfejlesztést, ami a jövendőbeli munkaadóitok számára is fontos lehet”- hangsúlyozta.

Két éve építik

A kora reggeli távolsági futam után sikerült megállítanunk egy szóra az AirMEks csapat egyik oszlopos tagját.

– Fáradtak vagyunk, mert kicsúsztunk egy kicsit az időből. Éjszakába nyúlóan kellett összeszerelnünk az autónkat, hogy elkészüljünk a versenyig, de sikerült és eddig bombabiztosan működik a gép – osztotta meg Filepkó Máté. – Nekem ez a negyedik versenyem a csapattal. A kocsi második éve épül, felhasználva az előző évi tapasztalatokat fejlesztettük tovább idén januártól mostanáig. Ez egy háromkerekű járgány, fogaskerékléc-hajtóművel és egyedi tervezésű orbitális sebességes váltóval. A hosszú távú futamtól féltünk a legjobban, mert a versenyautónk sokat fogyaszt, és inkább a gyorsaságra és vezethetőségre koncentráltunk.

Legyőzték önmagukat

Az ügyességi futam legjobbja, és ahogy a végén kiderült, a teljes verseny abszolút győztese a BME Műszakik AIR115 nevű csapata lett. Egyik sofőrjük elmondta, minek köszönhetik a sikert.

 

– Úgy érzem, hogy az egy évvel ezelőtti hibákat sikerült kompenzálni azzal, hogy most megnyertük a futamot. Nagyon jó autót raktunk össze, és főleg erre a versenyszámra készültünk, de sok múlt a pilótákon is. A második köröm gyorsabb lett, ezért a végén megcsúsztam egy kicsit, emiatt lehetett volna valamivel jobb is, de úgy tűnik, hogy ez most elég volt a győzelemhez – mondta el érdeklődésünkre Detzky Ádám Gergely.

A miskolci csapatok a tőlük megszokott módon a középmezőnyben végeztek, de a tavalyi évhez képest most minden versenyszámban sikeresen vették az akadályokat.

– Összességében elégedett vagyok, mert az autónk kibírta a versenyeket és jól szerepelt. Persze lehetett volna jobb is. A végén a gyorsulási futamon rápróbáltunk egy új programot a kocsira, amitől azt vártuk, hogy gyorsabb lesz, de másképpen sült el. Jövőre nem biztos, hogy újra három járművel indulunk, ugyanis mi, miskolciak jellemzően elég kevés pénzből gazdálkodunk, és ha kevesebb csapat lesz, akkor egy helyre összpontosul minden támogatás – magyarázta Sáska Márton, az akiMEAIR sofőrje.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában