2019.11.12. 08:00
Hideg sor: csak jövőre épül
Lezárások, forgalomterelések egész sora lesz, amikor beindulnak a nagy útépítések.
Dolgoznak az építők a Bogáncs utca hídján
Fotó: Ádám János
Három nagyobb szabású útfelújítás és építés is folyamatban van, illetve belátható időn belül elkezdődik a megyeszékhelyen. Ha elkészülnek, nagyot ugrik majd a közúti közlekedés minősége Miskolcon, de az építések idején kisebb fajta káoszt lehet előre jelezni a város egyes útjain.
Át kell tervezni a hidat
A város Déli Ipari Parkja és Szirma megközelítését is nagyban segítő Bogáncs utca forgalma alaposan megnőtt az elmúlt években, köszönhetően annak is, hogy az ipari területen több befektető is termelő üzemet épített fel, ahova ezrek járnak dolgozni.
Ezért is vált indokolttá az útfelület, a vízelvezetés, a világítás, valamint a Hejő mellékága feletti híd javítása, megerősítése.
Az útfelújítás lényegében a híd felújításával el is kezdődött, jó pár hete az út lezárva tábla fogadja mindkét irányból az arra közlekedőket. Úgy tervezték, hogy a munka télen szünetel majd, aztán tavasszal újraindul.
Közben derült ki, hogy sz építők nem várt problémával is szembesültek a Malom-hídnál, amely a Malom árok nevű Hejő-ág felett húzódik: az eredeti szerkezet – bár viszonylag jó állapotú –, világháború előtti, és az akkori tervek pontatlanul maradtak fenn, így a megerősítést is újra kellett tervezni menet közben. Mint megtudtuk, ettől eltekintve a beruházás azért ütemterv szerint halad.
A híd tehát le van zárva, de munkálatok idején az oda vezető utcaszakaszok járhatók mind az üzemek, mind a közelben lévő lakóház zavartalanul megközelíthető.
Betömik a pincéket
Az Avasra felvezető Hideg soron is tapasztalhatták már az autósok, hogy elindult a jövő tavaszra tervezett felújítás előkészítése. Az alig több, mint egy évtizede készült el a mai állapotú Hideg sori út, buszközlekedéssel, buszmegállókkal, de az évek során indokolttá vált a teljes felújítása. A projekt lényegében egyenes folytatása a nyári Kiss Ernő utcai nagy útrekonstrukciónak. A 810 méteres avasi felhajtó útszakasz építése tehát tavasszal indul, jelenleg az előkészítő munkálatok folynak és okoznak némi közlekedési torlaszt.
A Hideg soron ezekben a hetekben végzi a Mivíz az ivóvíz-vezetékek karbantartását a talajszint alatt, közben a domboldalon bozótot is irtanak, és az út alá belógó üres, elhagyott pinceszakaszokat is betömik, az olyan alkalmi helyiségeket, amelyek illegális szemétlerakásra szolgáltak befalazzák.
Mindezzel biztonságosabbá teszik szerkezetileg utat, amelyet aztán kiszélesítenek, alkalmasabbá téve a buszközlekedés fogadására. Megoldódik az út mentén a gyalogosközlekedés is. November végére ezek a munkák véget érnek, télen szünetel a beruházás, majd tavasszal folytatják a végleges, új aszfaltréteg felrakásával.
Mindez nem jár a Hideg sor teljes lezárásával. A részleges forgalomkorlátozások idején azonban az autósoknak nehezebb dolga lesz erre közlekedni, érdemes lesz kerülőutat választaniuk, ha idejében el akarnak érni úticéljukra.
Ennek a felújításnak is lesz folytatása, tehát egy harmadik lépcső a Győri kapuban: a Thököly híd, illetve a Thököly utcának a Kiss Ernőhöz való csatlakozása alakul át. Megerősítik a hidat, javítják az útfelületet, önálló kanyarodósávot létesítenek a Vasgyár felül a Thököly utcára.