2020.06.15. 07:30
Befellegzett az ózdi kisvasútnak
Az Ózdi Kohászati Üzemek döntése szerint nincs tovább.
Forrás: kisvasut.hu
Mi lesz az Ózd és Borsodnádasd közötti, mintegy 16 kilométer hosszú, keskeny nyomtávú vasút sorsa?
A tények, a tények, a tények
A kérdést 1970. június 10-én teszi fel az Észak-Magyarország, és meg is válaszolja: kész, ennyi volt, beteljesült az elmúlt század utolsó negyedében épült hálózat sorsa. Rideg számokat olvashatunk a beszámolóban: a kisvasút forgalma csökkent, a szállítás mind költségesebb: 1968-ban egy tonna egy kilométerre jutó szállítási költsége 2,41 forintba került, tavaly már 3,30 forintra növekedett, s várható, hogy a közeljövőben ez az összeg 7 forintra emelkedik (a Borsodnádasdi Lemezgyár viszont továbbra is 2,41 forintot tud fizetni kilométerenként a szállításért) – írja a lap.
Megjegyzendő: nem kizárólag teherszállításra szolgál a kisvasút, az Ózdi Kohászati Üzemek több mint kétezer dolgozóját is érinti az ÓKÜ vasutat leállító döntése. Szinte a vasút megépítése óta ezen utaznak munkahelyükre a munkások, a munkásszállítás díjtalan volt. A fapados, fűtetlen, ráadásul lassan döcögő vonatot azonban ma már a legkisebb igényű ember sem nevezheti kulturált s ideális munkásszállításnak – jegyzi meg a lap.