2020.06.26. 17:30
Sok a megválaszolatlan kérdés
A Zöld Kapcsolat Egyesület adott otthont annak a vitafórumnak, amelynek témája az Y-híd-beruházás volt.
20200522 Miskolc fotó: Kozma István KI Észak-Magyarország Kikerült az napja került ki az információs tábla a Vörösmarty és Király utcék kereszteződésébe az Y-híddal kapcsolatos munkálatokról.
Forrás: ÉM
Fotó: Kozma István
Tavaly tették le az alapkövét annak az „Y-hídnak”, amellyel kapcsolatban több kérdés is felmerült a kerékpárosok, a gyalogosok részéről, valamint a közúti közlekedés és a tömegközlekedés kapcsán is. A problémák megbeszélésére vitaestet rendeztek, amelynek a Zöld Kapcsolat Egyesület adott otthont.
Az eredeti elképzelés
A projekt első ütemében egy tehermentesítő utat fejlesztenek, a másodikban pedig egy Y alakú hidat építenek majd, amelynek egyik ága Martinkertváros, a másik a Tiszai pályaudvar felé vezet majd. Az új útvonal a 3-as főút Király utcai szakaszát köti be a pályaudvar környékére, elkerülve és tehermentesítve a Búza teret. Éppen ezért a Király utcából jobbra kiágazó Vörösmarty utcát négysávosra bővítik, az M3-as, illetve a kibővülő Vörösmarty utca találkozásánál pedig turbó körforgalmat építenek majd, ami felvezet az Y-hídra.
A problémák
A vitaesten felszólalt Kunhalmi Zoltán, a Kerékpáros Miskolc Egyesület elnöke, F. Nagy Zsuzsa, a Zöld Kapcsolat Egyesület elnöke, Kaló Tamás, a Miskolcért Másképpen csoport adminisztrátora és a VEKE Miskolci Tagszervezetének képviselői is.
Többek között felmerült problémaként, hogy a részletes tervek nem ismertek, és a közérdekű adatigénylésre is csak részben teljesítette a projektgazda az adatszolgáltatást. Továbbá nem ismeretesek a turbó körforgalom pontos tervei sem, ezért nem lehet tudni, hogy mind zajterhelés, mind zöldterület-csökkenés szempontjából ez mit jelent majd a későbbiekben. Azt sem lehet pontosan tudni, hogy az Y-híd két elágazása hogyan lesz bekötve a jelenlegi úthálózatba. Viszont az látszik, hogy biciklisáv, a jelenlegi autóbusz-megálló pótlása, továbbá autóbuszöböl sem szerepel a tervekben. Továbbá kérdéses, hogy a kivitelezés időtartama alatt hogyan oldják meg az érintett területeken a forgalom lebonyolítását. A gondolatok egyeztetése után megfogalmaztak egy beadványt, amelyben a felszólalók kapcsolatfelvételt és párbeszédet kezdeményeznek minden érdekelt féllel.
Már elkezdődött
Maga a beruházás egyébként már elkezdődött az első szakasszal, de a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi nyilatkozata szerint az év második felében válik látványossá. Mint korábban írtuk, az előzetes ütemtervek alapján várhatóan ez év végén kezdik meg a Vörösmarty utcai felüljáró bontását és a híd építését. A munkálatok ideje alatt a Vörösmarty utca mintegy 250 méteres szakaszát lezárják majd a Lenke utca és a Pfaff Ferenc utca között. A beruházás miatt ugyanis 16 házat kell lebontani, ezek a Vörösmarty és a Soltész Nagy Kálmán utcák kereszteződését követően találhatók kifelé a városból, a jobb oldalon.
A beruházótól legutóbb azt kérdeztük: lesz-e kerékpárút a hídon, de azt válaszolták: nincs a tervekben, így nem épül.
(A borítóképen: Leszúrt cölöpök jelzik a Vörösmarty utcán, hogy kezdődik az építkezés)