2020.09.19. 11:00
Tíz kilométernyi kerékpárút, ezt kapták a biciklisták
A kerékpárosnyom eléggé balesetveszélyes megoldás.
20200625 Sopron Megújult a Sopront Fertőrákossal összekötő kerékpárút, már használhatják a bicajosok. Átfogó kerékpáros turisztikai fejlesztés valósul meg a Sopron–Fertő kiemelt turisztikai térségében. A projekt konzorciumvezetője a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség, további tagok a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. és a Sopron–Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. Fotó: Magasi Dávid MD Kisalföld
Forrás: ÉM
Fotó: Magasi Dávid
Összesen 10 kilométernyi szakaszon, részben kerékpárosnyom felfestésével, valamint forgalomtól elválasztott új gyalog- és kerékpárút építésével készült el új kerékpárút Miskolcon.
Folytatódott a projekt
A kerékpárosnyom kialakítása és az ezekhez kapcsolódó fejlesztések még 2018-ban kezdődtek a Bacsinszky utca – Bogáncs utca, az Erzsébet királyné útja – Harsányi út, illetve a Lavotta utca – Déli utca közötti részen, valamint a Repülőtéri út egyes szakaszain.
Majd ebben az évben, márciusban – a koronavírus-járvány ellenére – folytatódott a projekt a Katalin utcát és a Mechatronikai Ipari Parkot összekötő új kerékpárút végleges megépítésével. Az új szakasz kerékpárosnyom felfestésével, részben forgalomtól elválasztott új gyalog- és kerékpárút építésével valósult meg.
Ilyen új kerékpárút épült a Huba utcától a város határáig, ezzel mintegy hat kilométernyi új út készült a két keréken közlekedőknek. A kerékpárral közlekedők igényeit teljesítette a város azzal, hogy a Bosch-ipartelep és a belváros között, a Katalin utcával bezárólag kerékpárutat alakított ki. A fejlesztés a kerékpározók számára biztonságos elérhetőséget nyújt a megyei kórház és a bevásárlóközpontok felé.
Pótolták a kivágott fákat
A Szentpéteri kapuban az új kerékpárút mentén és annak környezetében a kivágandó növények mintegy háromszorosát ülteti el az önkormányzat. Ez már a fakivágással egy időben megkezdődött. Várostűrő, többször iskolázott, 2–2,5 méter magas fajtákat ültettek a területen. A fákon kívül pedig 110 cserje, bokor teszi majd szebbé, zöldebbé a Szentpéteri kapu városrészt.
A kerékpárút építése projekt egyébként százszázalékos támogatással, az Európai Unió és a magyar állam hozzájárulásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg. A támogatás összege bruttó 485 millió forint volt.
Elég-e a sárga csík?
A miskolci kerékpárosok nem egyöntetűen elégedettek ezekkel a megoldásokkal, mert a nagy forgalmú utakon hiába a felfestés, amely a kerékpárosnyomot jelzi, a balesetveszély elég nagy. Csakúgy mint ahol a kerékpárutat a gyalogosok számára szolgáló járdától csak egy sárga csík választja el.
(A borítóképen: A felfestés önmagában nem jelent biztonságot)