2022.02.23. 08:30
Így halad az erdei kisvasút felújítása!
Jelenleg a majláthi forgalmi telep átépítése zajlik, nyárra megújul a Lillafüredi Állami Erdei Vasút.
Forrás: Lillafüredi Állami Erdei Vasút/Facebook
A tervek szerint az idei szezonnyitásra, azaz nyárra fejeződik be az Északerdő Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút eddigi legnagyobb fejlesztése. A forgalom részleges fenntartásával zajló teljes körű felújítás három évvel ezelőtt kezdődött. Gyakorlatilag olyan, mintha újratelepítették volna az egész közkedvelt kisvasutat, amely évente 220 ezer embert hoz közel a természethez.
Hol tartanak most a munkákkal?
Jól halad az Északerdő Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút átfogó felújítása, tudtuk meg Pintyili Gergelytől, a társaság üzemigazgatójától. Az elmúlt időszakban megújították az utasfogadó tereket a kisvasút végpontjain, valamint a lillafüredi állomáson. A Miskolc-Dorottya utca végállomás teljes felújításon esett át: korszerű, akár egy nagyobb csoport fogadására alkalmas várótermet alakítottak ki, valamint a vizesblokkok mellett a forgalmi irodát is rendbe tették. A Diósgyőr-Majláth forgalmi telepen korszerűsítették a kiszolgáló épületeket, Lillafüreden pedig a peront, ami később további bővítésen esik majd át.
Garadnán egy erdei és vasúti tematikájú játszóteret hoztak létre, és megújították az Erdészettörténeti Gyűjtemény épületét is. A Szövetség-forrás környezetében esőbeállót, rönkbútorokat és szalonnasütőket helyeztek el. A völgy alján kialakítottak egy erdei „amfiteátrumot”, ahol előadásokat, erdei iskolai foglalkozásokat lehet tartani. Itt ugyancsak új szalonnasütő-helyek, rönkbútorok várják a kirándulókat.
Korhű elemek
Az üzemigazgató elmondta azt is, hogy a beruházás során megújult a Lillafüredi Állami Erdei Vasút teljes járműparkja. A munka során külön figyelmet fordítottak arra, hogy korhű elemek és belső terek várják az utasokat. A kisvasút vonalán már csak a korszerűsített kocsik közlekednek. A környezettudatosságot szem előtt tartva, az eddigi egy hibrid hajtású mozdony mellett további kettőt állítottak üzembe. Megújították a C-50 típusú mozdonyokat és korabeli kialakítást kapott a speciálisan a LÁEV részére gyártott Mk48 típusú dízelmozdony.
A 13 kilométer hosszú Miskolc-Dorottya utca és Garadna közötti fővonalon eddig 5,5 kilométeren korszerűsítették a vágányt. A pályatest teljes átépítésén, szükség szerinti megerősítésén túl a munka magába foglalja a csapadékvíz-elvezetést is. Az átépített szakaszokon már megújultak a peronok és megállóhelyek, ezeket a jelen kor elvárásainak megfelelően alakították ki.
Télen is dolgoztak
Az időjárásnak köszönhetően télen sem állt meg a munka, hangsúlyozta Pintyili Gergely. Jelenleg a majláthi forgalmi telep átépítése zajlik, és amint a fagyok elmúlnak, a Garadna völgyében folytatódik a nyíltvonali korszerűsítés. A beruházás során kiemelt figyelmet kapnak a műtárgyak, a hidak, amelyeket folyamatosan újítanak majd meg. A vasúti közlekedés biztonsága érdekében rendbe teszik az útátjárókat és az azokat biztosító berendezéseket, sorolta az üzemigazgató.