2023.12.10. 12:00
A Herman mellett a Fényi és a Földes is a száz között az országos ranglistán
A HVG új rangsorában előkelő helyet ért el három miskolci középiskola.
Tizenkilencedik helyen áll a Herman Ottó Gimnázium a HVG új középiskolai rangsorában, ami igen előkelő hely, írtuk korábban. A gimnázium javítani is tudott, hiszen tavaly a 30. helyen volt a Top100-ban. Most pedig kérdéseinkre válaszolt az ötvenhatodik helyet elért Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda, valamint a 84. helyen lévő Földes Ferenc Gimnázium.
Büszkék erősségeikre
A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda előtt 57 középiskola van a rangsorban, de többen is osztoznak ugyanazon az eredményen.
"Az elmúlt két évet tekintve, minden évben léptünk előre, és ez arról tanúskodik, hogy eredményes az az oktatási-nevelési munka, amelyet végeznek a kollégáim nap mint nap – nyilatkozta Bukovszki Edit nevelési igazgatóhelyettes. – Ha a részletes eredményeket nézzük, akkor kirajzolódik az a tendencia, hogy vannak erősségeink, amelyekre joggal lehetünk büszkék. Ilyen a történelem, matematika és az idegen nyelvek. Noha a rangsorban csak közvetetten jelenik meg, de mégis ott vannak benne azok a versenyeredmények, OKTV helyezések, közösség-, és személyiségfejlesztő projektek is, amelyek a tehetséggondozás és személyiségfejlesztés terén végzett munkát dicsérik, és tágabb kontextusát adják a pedagógiai munkánknak."
A tanulás legyen minőségi!
Az igazgatóhelyettes beszélt arról is, természetesen látják azokat a területeket, ahová a jövőben kell helyezni a fókuszt.
"Más iskolákhoz hasonlóan mi is keressük a válaszokat a digitalizációra és a diákok még eredményesebb motiválásának kérdéseire. Ennek érdekében stratégiai döntéseket kell hoznunk, amelyeket a kollégák módszertani tudására és tapasztalatára, valamint az ignáci pedagógia elveire alapozva közösen valósítunk majd meg – mondta a boon.hu-nak, majd hozzátette, számukra kiemelt jelentőséggel bír a magas szintű akadémiai munkával együtt zajló személyes törődés, diákjaik jellemének fejlődése és a közösségi együttműködés. – A tanulás és a tudás érték az iskolában, nem mindegy azonban, hogy hogyan alakul ki ez a tudás. A minőségi tanulás és a jellemfejlesztés érdekében nagy hangsúlyt helyezünk olyan, kevésbé számszerűsíthető területekre is, mint diákjaink és munkatársaink érzelmi és spirituális intelligenciájának fejlesztése és erősítése, valamint a közösség tagjainak fizikai és mentális egészségének karban tartása. Valljuk, hogy az együttműködés, egymás segítése, a közösségi tanulás, a tanár és diák közös munkája adják azt a biztos alapot, amelyen a szép eredmények születnek."
A 84. hely is kiemelkedő
A Földes Ferenc Gimnázium igazgatója, Fazekas Róbert szerint sok száz gimnázium közül bekerülni az első százba, kitüntető eredmény.
"Még akkor is, ha ez nem fedi le az iskola profilját, hiszen tehetséggondozó gimnázium vagyunk a természettudományokra fókuszálva. Sokat kell dolgozniuk tanárainknak, hogy a tehetséges gyerekeket felkészültté neveljék. Ráadásul a társadalmi hátránykompenzáció is szerepet kap oktatási intézményünkben: részt veszünk felnőttoktatásban is" – mondta az igazgató.