2024.01.20. 21:25
Diákbarát fogalmazás, készségeket igénylő matek
Magyarral kezdtek a felvételizők, majd a matematikával folytatták.
Felvételiző diákok a Miskolci Herman Ottó Gimnáziumban
Fotó: Ádám János
Kemény helyesírási problémákra kérdezett rá a feladatsor Hriczuné Tóth Zsuzsanna szerint.
„Összetett és kreatív volt a feladatokban, emiatt kicsit nehezebbnek tűnt az átlagosnál. A pontszámokon is látszik, hogy negyvenöt alatt marad a legjobb feladatsor is, az átlag harminc-negyven között mozog. A fogalmazás témája diákbarát: az osztálykirándulás. Ezek jól sikerültek, megfeleltek mind tartalmilag, mind nyelvhelyesség szempontjából: 7-8-9-10 pontosak születtek. A szövegértési feladatot viszont átlagos nehézségűnek mondanám” – nyilatkozta a Herman Ottó Gimnázium egyik magyartanára a 8. évfolyamosok számára készített feladatlapról.
A nyolcosztályosba jelentkező Gaál Alíznak nehéz volt, de inkább a magyarral küszködött, pedig azt szereti jobban.
„Mindkét feladatsorban voltak, amiket nem csináltam meg. A szövegértés túl hosszú volt, egy másik iskolába járó barátnőm azonban mindegyik feladatra tudott válaszolni” – mondta a kislány, akinek márciusban lesz a szóbelije.
Az írásbeli eredményét szerdán tudják meg, csütörtökön meg lehet nézni.
Kevés volt a szorgalom
A matematika feladatsora gazdag, tartalmas a számonkérhető ismeretek, készségek szempontjából. Erről már Dudás Imre, a Herman igazgatóhelyettes, matematika tanára nyilatkozott.
A korábbi évekhez képest a várakozásnak megfelelt a felvételi feladatsor, de egy-két feladattípus nem a szokott formában jelent meg, így a felvételizők egy része az ismertebb feladatokkal sem boldogult. Pusztán szorgalommal, megoldási módszerek betanulásával nem lehetett sok pontot elérni, így elég jól mérte a feladatsor a matematikai készségeket is
– mondta, majd felsorolta, miket kellett megoldania a diákoknak: számolási műveletek, oszthatóság, mértékegységek átváltása, a feltételeknek megfelelő sorrendek készítése, grafikon elemzése, koordinátarendszerben transzformáció végzése, sokszögben szögek értékének kiszámítása, hasáb térfogatának meghatározása, árnövekedés arányának kiszámítása és egyenlettel megoldható szöveges feladat.
Aki szeretné megnézni a feladatsort és a megoldásokat, az Oktatási Hivatal honlapján megteheti. Itt a 9. évfolyamra jelentkezőké, itt pedig a 6. és 8. osztályos gimnáziumokba jelentkezők feladatsora és megoldása.
Központi középiskolai felvételi 2024.01.20.
Fotók: Ádám János