2024.04.22. 10:10
A pataki tanítóképzés országos sikere
A háromtagú zsűri az értékelés során többek között figyelembe vette a tanulás tanulására való felkészítést egy olvasmány feldolgozása révén.
Sikercsapat
Országos 2. helyezést ért el Bodor Vivien, a Tokaj-Hegyalja Egyetem III. éves tanító szakos hallgatója a Debreceni Hittudományi Egyetemen rendezett XXV. Országos Anyanyelvi Tanítási Versenyen. Felkészítő tanára: Dr. Toma Kornélia egyetemi docens. Kísérő hallgató: Joó Barbara III. éves tanító szakos hallgató - írja a sarospatak.hu.
Ismeretterjesztő olvasmány
A 2024. április 15-17. között megrendezett versenyen a budapesti, nagykőrösi, kolozsvári, egri, váci, debreceni tanítóképző intézmények hallgatóival versenyzett Vivien. A versenytéma ismeretterjesztő olvasmány feldolgozása volt. Hallgatónk az állatok vándorlásáról tartott órát a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola 3. osztályosainak, akikkel egy nagyívű, látványos, eredményes ismeretátadást tudott megvalósítani a zsűri és a többi résztvevő megelégedésére.
A háromtagú zsűri az értékelés során többek között figyelembe vette a tanulás tanulására való felkészítést az olvasmány feldolgozása révén, a tantárgyi integráció megvalósítását, a digitális eszközhasználatot, az interaktivitást, az óra felépítését, a szintetizálás és az olvasóvá nevelés módját, az alkalmazott módszereket, munkaformákat, az értékelés módjait, a tanítójelöltek személyiségét, kreativitását, nyelvhasználatát.
Szakmai beszélgetés
A versenytanításokkal párhuzamosan érdekes, látványos kulturális programokon – Szabó Magda Emlékház megtekintése, nagytemplomi toronytúra, nagykönyvtári látogatás – vehettek részt a versenyzők és kísérő tanáruk, illetve a kísérő hallgatók.
A program része volt egy szakmai beszélgetés is az egyetemi oktatók, a gyakorlatvezető mentorpedagógusok, a zsűri és a versenyzők, valamint hallgatói kísérők között. Ennek keretében Dr. Toma Kornélia tanárnő bemutatta a Tokaj-Hegyalja Egyetem képzési portfólióját, a 167 éves múlttal rendelkező sárospataki tanítóképzés aktuális tantervét, az anyanyelvi tantárgy-pedagógiai kurzusok tananyagtartalmát, a szakmai gyakorlatot, a pataki gyakorlóhelyeket, a pedagógusképzés területén megvalósított szakmai együttműködéseket, és szólt a tanító szakos hallgatóknak szervezett tanulmányi kirándulások tartalmáról, céljáról és jelentőségéről. A jelenlévők nagy érdeklődéssel hallgatták meg egymást, hol milyen jellegzetességei vannak az anyanyelvi tantárgy-pedagógiai képzésnek, majd a szakmai kapcsolattartás különböző formáiról egyeztettek.