Gazdaság

2024.09.12. 19:22

Coop Rally, a magyar termékek ünnepe

Szeptember 11-én már 18. alkalommal indult útjára a Coop Rally. Az esemény célja a magyar termékek népszerűsítése és a hazai élelmiszeripar résztvevői kapcsolatának fejlesztése.

Gárdonyi Edina

Coop Rally esemény állomása a Bőcsi sörgyárban Fotó: Vajda János

A Coop üzletpolitikájában nagy hangsúlyt fektet a magyar élelmiszergyártókkal való együttműködésre. Az üzletek polcain található termékek több mint 80%-a hazai eredetű, míg a Coop saját márkás termékeinél ez az arány meghaladja a 90%-ot. 

Ahogy Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke is hangsúlyozta: 

A vidék ugyanolyan fontos számunkra, mint a városok, és minden településen arra törekszünk, hogy magas színvonalú termékeket kínáljunk. Jelenleg 1450 településen 2150 üzletet üzemeltetünk, úgyhogy az élelmiszerellátás területén felelősségünk óriási.

Modern üzletek a legszélesebb vásárlóközönségnek

Kisgyőrben volt az idei Coop Rally második napjának első állomása, így településünk gyönyörű természeti adottságait is megismerhetik a résztvevők 

– mondta el a polgármester, Kékedi László Vilmos. 

Nagy örömére szolgál az itt élőknek, hogy egy 21. századi színvonalú üzlet kielégíti a településen élők igényeit és tizenegy családnak biztosít megélhetést 

– emelte ki. 

Az Unió Coop folyamatosan fejleszti üzleteit, hogy modern, 21. századi vásárlási élményt nyújtson. Így történt ez Kisgyőrben is, ahol a 2017-ben felújított üzlet újabb átalakuláson ment keresztül, hogy a legszélesebb vásárlói igényeket is ki tudja elégíteni

 – mondta el a sajtótájékoztatón Tóth László, az Unió Coop Zrt. vezériazgatója, majd hozzátette: 2020 áprilisában 48, a Magyar Falu Programban pedig további 30 üzlet teljes vagy részleges külső és belső modernizációja történt meg, 2021 év végén pedig zöldmezős beruházással újjáépült a dédestapolcsányi bolt. 

A kisgyőri üzlet 7 évvel ezelőtt ugyancsak zöldmezős beruházással épült újjá, de 2022-ben ismét üzletfejlesztésen esett át.

A vármegye megtartó erejét növelik a kis üzletek

A bőcsi állomáson S. Nagy László Győző polgármester köszöntőjében hangsúlyozta: 

A Coop Rally üzenete, hogy magyar termékek előtérben legyenek, és a hazai élelmiszeripar értékeit népszerűsítsük.

Dr. Menyhárt Szabolcs Gyula, a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója mind a két helyszínen jelen volt.

A Coop csoport tevékenysége fontos szerepet játszik abban, hogy a magyar termékek piaci részesedése folyamatosan növekedjen, erősítve a hazai élelmiszeripart és a vidék gazdasági helyzetét

 – mondta. Hozzátette, hogy a hazai élelmiszerlánc kiemelt láncszeme az a kereskedelmi tevékenység, amit a Coop végez. A Kormányhivatal elkötelezett abban, hogy minden magyar számára biztonságos, jó minőségű élelmiszer kerüljön az asztalra. Hatósági eszközökkel és szoros szakmai együttműködéssel folyamatosan ezen dolgoznak.

Kormányzati célt támogatnak

Igyekszünk minden támogatást megadni azoknak az üzletláncoknak, akik támogatják azt a kormányzati célt, hogy minden kistelepülésen legyen bolt 

– hangsúlyozta beszédében dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára. Kiemelte, hogy a multikkal ellentétben a Coop kiskereskedelmi lánc ezt a célt tökéletesen képviseli.

Kiváló közösségi alkalom

Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár Kft. ügyvezető és kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy a Coop Rally nagyszerű lehetőség a kiváló magyar termékek és gyártók megismerésére, valamint kiváló közösségi alkalom, ami összehozza a gyártókat. A sörgyár tavaly volt ötvenéves, és ebben az öt évtizedben nagy mértékben hozzájárult a magyar sörkultúrához, több újítással is:

Mi adtuk az első alkoholmentes sört, az első széles körben hozzáférhető ízesített sört és az első fémdobozos sört.

A régió identitását erősíti a sörgyár

A bőcsi állomáson részt vett dr. Koncz Zsófia családokért felelős államtitkár, a térség országgyűlési képviselője, akinek ez volt az első Coop Rally, amin részt vett. Szerencs is volt már a rali megállóhelyei között 2015-ben, és bízik abban, hogy legközelebb szeretett városa is a vendéglátók között lehet. 

A Coop próbálja a minőségi magyar termékeket összefogni, munkát biztosít és jelen van a vidéki falvakban, ezek külön-külön is figyelemre méltó eredmények. 

Felidézte továbbá a Borsodi Sörgyár ötvenéves születésnapját, kiemelve, hogy a régió identitását erősíti a sörgyár azzal, hogy egy egyedülálló, innovatív, ismert márka jelen van a térségünkben.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában