Balesetek

2 órája

Szalagkorlát Felsőzsolcánál: még mindig letarolják, ismét cserélni kellett!

A Miskolc határában lévő, úgynevezett Zsolcai körforgalomban lévő surranósávban még mindig van olyan autó, aki túl gyorsan közlekedik. Emiatt gyakori, hogy megcsúsznak és sérül a szalagkorlát.

Horváth Imre

A felsőzsolcai körforgalom szalagkorlátainak javítása

Fotó: Vajda János

Az ominózus körforgalom problémájáról az elmúlt években többször is írtunk, portálunk is igyekezett felhívni az autósok figyelmét. A Miskolcra befelé tartó, úgynevezett surranósáv vonalvezetése megköveteli a lassabb közlekedést, főként, ha esik, vagy fagy. Ellenkező esetben jön a megcsúszás, a baleset és sérül a szalagkorlát.

szalagkorlát
A felsőzsolcai körforgalomban dolgoztak kedden és szerdán, magújult a szalagkorlát
Fotó: Vajda János

Ami nem egyszer tartott már meg balesetező autót, de arra is volt példa, hogy a szalagkorlátot átszakítva – átugorva! – a mély árokban kötött ki egy autó. A Magyar Közút Zrt. a rendőrséggel többször egyeztetve figyelmeztető táblákat helyezett ki, csökkentette a sebességet, optikai lassító csíkokat helyezett az úttestre, azonban még midig vannak olyan autósok, akik ezeket figyelmen kívül hajtva gyorsan hajtanak és baleseteznek. 

Milliós károkat okoznak

Ilyen balesetek a közelmúltban is voltak, melyek miatt újra megrongálódott a szalagkorlát, így azt a közútkezelő kedden és szerdán – a sáv lezárása mellett – ismét kijavította. Érdeklődtünk ennek kapcsán, milyen most a körforgalomban a baleseti helyzet?

„Az említett út a Felsőzsolca M30-as körforgalmi csomóponti ág, ahol a forgalomtechnikai jelzéseket figyelmen kívül hagyó és a külterületi szakaszon bevezetett 40 km/órás sebességkorlátozást jelentősen túllépő autósok okoznak közlekedési balesetet, amelyek során társaságunk számára elsősorban úttartozék károk keletkeznek. Nyilvántartásunk szerint 2022-ben egész évben 6 db, 2023-ban 5 db, 2024-ben pedig eddig 2 db olyan baleset történt, ahol társaságunknak kárt okoztak a szabálytalanul közlekedők. Tavalyi évben az okozott kár helyreállítása meghaladta az 1,3 millió forintot, az idei évben pedig közel 600 ezer forintot fordított erre cégünk. Az úttartozékokban okozott kárt és a javításuk költségét a gépjárművek kötelező felelősség biztosítása téríti meg részünkre, kivéve azon eseteket, amikor a baleset okozója elhagyja a helyszínt” – tudatták megkeresésünkre. 

A szalagkorlát helyett mást csinálnának

Érdeklődtünk, mennyire vonják el az ilyen javítások az egyéb napi munkától a kollégáikat, mire azt válaszolták: „A javítással eltöltött idő és kapacitás természetesen egy másik közútkezelői tevékenység rovására megy, a vezetőkorlátok javítása miatt például az ütemezett burkolatjavításokat csak később tudják elvégezni szakembereink. Munkatársaink például az elmúlt két napon a korábbi balesetek okozta szalagkorlát hibák megszüntetését végezték”. 

Figyelemmel kísérik a helyzetet

Azt is tudakoltuk, van-a még valamilyen eszköz a társaság kezében, hogy rákényszerítsék az autósokat a sebességkorlátozás betartására, és így megóvják őket a balesetektől. „A tendencia azt mutatja, hogy évről-évre kis mértékben csökken a balesetek száma, de társaságunk mindig próbál javítani a helyzeten. A közeljövőben tervezzük az érintett forgalmi sáv burkolati jeleinek felújító festését és vizsgáljuk további forgalomtechnikai eszközök telepítésének lehetőségét, műanyag terelőoszlopok elhelyezésével próbáljuk szűkíteni a teret, ezzel rákényszerítve az autósokat az érvényben lévő sebességkorlátozás betartására. A baleseti adatokat továbbra is folyamatosan figyelemmel kísérjük és szükség esetén döntünk az esetleges további beavatkozásokról” – tudatták portálunkkal. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában