Helyi közélet

2019.04.10. 07:33

Öreg és foltos az „új”bánkúti út is

Miskolc, Hámor - Egyes szakaszok meg­újultak, de az „új bánkúti út” teljes felújítása még odébb van.

Miskolc, Hámor - Egyes szakaszok meg­újultak, de az „új bánkúti út” teljes felújítása még odébb van.

„Nyugodtan lehetett volna ugyanezt írni az »új« bánkúti útra is, hiszen az is látványosan pusztul” – egyik olvasónk reagált így a régi bánkúti út múltját és jelenét bemutató cikkünkre.

Korábban azt írtuk, a régi utat rossz adottságai, szűk burkolatszélessége miatt ítélték halálra, a jelenlegi Bánkútra (is) vezető utat pedig két ütemben építették meg: az első szakaszt 1987 végén, míg a másodikat a 90-es évek elején adták át.

Talán a régi, az országos közúthálózatból is kikerült úthoz talán még túlzás hasonlítani a fent emlegetett utakat, az azért belátható, hogy a nagyjából harminc­éves régi burkolat túl van már fénykorán.

Nem cáfolta ezt érdeklődésünkre a közút kommunikációs osztálya sem, akik úgy fogalmaztak: bár ütőkátyúk és komolyabb úthibák nincsenek a Miskolc–Dédestapolcsány összekötő út, Hámori-tó és Mályinka közötti szakaszon, az elöregedett burkolat folyamatos karbantartási beavatkozásokat igényel.

Öreg, de karbantartják

Amint írják: „Az esetlegesen kialakuló, a forgalomra veszélyes hibák eltávolításán miskolci mérnökségünk folyamatosan dolgozik. Tavaly a kezdődő rézsűcsúszásokkal érintett útszakaszok helyreállítását elvégeztük, ami lehetővé tette az útszakasz újbóli két nyomon való járhatóságát. Jelenleg rézsűcsúszás miatt csak egy helyen, néhány tíz méter hosszon szűkül egy forgalmi sávra az út. Ezek a munkák összesen huszonhatmillió forintba kerültek.”

Dolgoztak a bánkúti bekötőúton is, ahol összesen hatszáz tonna meleg aszfaltot és a bedolgozáshoz szükséges gépláncot csoportosított át a közút.

– Köszönhetően ennek, tavaly novemberben összesen hétszáz méteren teljes szélességben kijavítottuk és a géplánccal nem érintett szakaszok mindegyikén elvégeztük a kátyúk meleg aszfaltos javítását. Ezekkel a munkálatokkal igyekeztünk javítani a turisztikai szempontból is kiemelt jelentőséggel bíró Bánkút megközelíthetőségét – írták.

Forrásra várva

A cég egyébként rendelkezik központi, állami költségvetési forrássokkal – tudtuk meg –, ezeket viszont kizárólag a harminckétezer kilométeres, országos közúthálózat üzemeltetésére és fenntartására használhatja. Teljes felújításokat csak az ilyen célra indított országos útfelújítási programokon keresztül, elrendelés alapján, a szükséges források biztosítását követően indíthatnak el.

– Társaságunk mindent az érintett szervezetekkel megtesz annak érdekében, hogy ezek a források mielőbb rendelkezésre álljanak a Bánkút térségében található utakra vonatkozóan is, a forgalomra veszélyes hibák javításáról viszont addig is folyamatosan, ütemezetten gondoskodunk – hangsúlyozta a közút kommunikációs osztálya.

ÉM-TÁ


[related-post post_id="4193957"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában