2012.02.22. 17:14
BKV-s demonstráció - Petíciót vittek a Városházára a BKV-szakszervezetek
Budapest, 2012. február 22., szerda (MTI) – A BKV finanszírozásáról szóló érdemi döntést, a munkavállalók tárgyalásokba való bevonását, a nettó jövedelmek szinten tartását, továbbá a BKV Előre SC további működtetését követelik egyebek mellett a közlekedési vállalat szakszervezetei, amelynek képviselői Tarlós István főpolgármesternek címzett petíciójukat szerdai tüntetésük részeként adták át Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának.
Budapest, 2012. február 22., szerda (MTI) – A BKV finanszírozásáról szóló érdemi döntést, a munkavállalók tárgyalásokba való bevonását, a nettó jövedelmek szinten tartását, továbbá a BKV Előre SC további működtetését követelik egyebek mellett a közlekedési vállalat szakszervezetei, amelynek képviselői Tarlós István főpolgármesternek címzett petíciójukat szerdai tüntetésük részeként adták át Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának.
A három fővárosi helyszínről induló néhány száz demonstráló a Blaha Lujza téren gyűlt össze, ahol megtöltötték a Corvin Áruház előtti parkolót. Onnan a Rákóczi út – Kossuth Lajos utca útvonalon a buszsávban gyalogoltak a Főpolgármesteri Hivatal Városház utcai épületéhez, akadályozva az Erzsébet híd felé tartó járműforgalmat.
A demonstrálók a Városháza előtt "Meneküljetek!"-et skandálva fogadták a BKK vezérigazgatóját, akinek átadták az öt pontból álló petíciót és egy "Utazóközönség" feliratú labdát.
Több szakszervezeti vezető is arra kérte Vitézy Dávidot, vegyék komolyan a petícióban foglaltakat. Egyikük úgy fogalmazott: "nincs sok időnk, elindult egy olyan vonat, amit most még le lehet fékezni, de ha nagyon begyorsul, akkor ezen a vonaton már nem lesz fék". Kijelentették: a bérek csökkentéséből nem lehet a cég finanszírozási helyzetét megoldani.
Vitézy Dávid válaszában azt hangoztatta: tömegközlekedés nélkül Budapest nem működik, a tömegközlekedés viszont akkor nem működik, ha egyrészt nincs megfelelő finanszírozása – hiszen jegybevételekből sehol nem tartja fenn magát a világon egy ilyen szolgáltatás -, és dolgozók nélkül sem működik, akik a hátukon viszik a céget.
A BKK vezérigazgatója arról is beszámolt: a dolgozók március elején megkapják a bérkompenzációt, pénteken pedig folytatódnak a kollektív szerződésről szóló tárgyalások.
Schumacher Ferenc, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) elnöke, valamint Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke által aláírt petíció azt tartalmazza: az érdekképviseletek követelik, hogy a kormány és a főváros hozzon érdemi döntést a finanszírozásról, annak érdekében, hogy "a BKV Zrt. munkavállalói balesetmentesen szállíthassák továbbra is az évi 1,3 milliárd utast". Emellett a 12 ezer munkavállaló bevonását kérték az érdemi tárgyalásokba.
A szakszervezetek elutasították nettó jövedelmük csökkenését, továbbá a közösségi közlekedés rövid, közép- és hosszú távú programjának elkészítését sürgették a legjobb európai példák és az Európai Unió rendelkezéseinek figyelembe vételével.
A dolgozók "az egészséges munkakörülmények biztosítása mellett" a sportolás lehetőségét, valamint a BKV Előre SC egyesület további működését kérték.